PewDiePie przeprasza za antysemickie dowcipy na YouTube i atakuje „The Wall Street Journal”
Po aferze związanej z publikowaniem treści o charakterze antysemickim i nazistowskim ujawnionej przez „The Wall Street Journal” popularny youtuber PeDie Pie przeprosił publicznie swoich fanów. Jednocześnie jednak zarzucił dziennikowi chęć zniszczenia jego kariery i ostro zaatakował amerykański tytuł.
Afera wokół PewDiePie wybuchła w połowie lutego po publikacji artykułu w dzienniku „The Wall Street Journal”. Ujawniono w nim, że od 6 miesięcy w filmach publikowanych przez najpopularniejszego twórcę YouTube’a (ponad 53 mln subskrybentów) pojawiały się treści o charakterze antysemickim i nazistowskim.
W rezultacie youtuber utracił kontrakt z wytwórnią Disney’a, nie będzie drugiego sezonu serii „Scare PewDiePie”, YouTube pozbawił go też intratnego miejsca w programie reklamowym Google Preferred. Dotknięty poważnymi restrykcjami Felix Kjellberg (to prawdziwe nazwisko PewDiePie) opublikował na swoim kanale film, w którym odniósł się do zamieszania wokół jego osoby.
Twórca powtórzył opublikowane już wcześniej w sieci swoje przeprosiny skierowane do osób, które mogły poczuć się urażone niektórymi treściami zamieszczanymi w filmach PewDiePie. Youtuber tłumaczył, że w założeniach chodziło o żarty, przyznał jednak, że niektóre z nich okazały się nieudane. To zaś wynika z faktu, że PewDiePie nie ma dużego doświadczenia w tworzeniu materiałów o charakterze komediowym.
Oprócz przeprosin w swoim wystąpieniu PewDiePie skierował też szereg zarzutów pod adresem „The Wall Street Journal”. W jego opinii dziennik nie lubi całego środowiska youtuberów i celem opublikowania artykułu na temat PewDiePie było zaszkodzenie youtuberowi i zdyskredytowanie jego osoby. Kjellberg zaprotestował też przeciwko nazywaniu go faszystą, a zwracając się bezpośrednio do „WSJ” użył ostrych określeń uznawanych powszechnie za obraźliwe.
Według szacunków w 2015 r. PewDiePie osiągnął ze swojej działalności na YouTube 8,1 mln dolarów dochodów.
Dołącz do dyskusji: PewDiePie przeprasza za antysemickie dowcipy na YouTube i atakuje „The Wall Street Journal”