Pinterest wprowadza wyszukiwanie obrazem, chce poszerzyć możliwości sprzedażowe
Serwis Pinterest uruchomił nowy mechanizm wyszukiwania, który pozwoli na odnajdywanie obiektów umieszczonych na konkretnych zdjęciach. - To pomoc w dokonywaniu przypadkowych odkryć na naszej platformie - wyjaśnia Michael Lopp, szef inżynierów Pinteresta.
Tłumacząc zasadę działania nowej wyszukiwarki, Pinterest podaje przykład lampy, która znajduje się na zdjęciu wnętrza mieszkania zamieszczonym w serwisie. Kiedy użytkownik zaznaczy lampę i uruchomi wyszukiwanie, w wynikach zobaczy fotografie lamp w podobnej stylistyce i kolorach, umieszczone na portalu przez innych użytkowników lub marki.
- To pomoc w dokonywaniu przypadkowych odkryć na naszej platformie - tłumaczy w rozmowie z dziennikiem „The Wall Street Journal” Michael Lopp, szef inżynierów Pinteresta. - Właśnie takie odkrycia i inspiracje są jedną z najważniejszych możliwości, jakie daje użytkownikom Pinterest.
We wrześniu br. Pinterest poinformował, że miesięcznie serwis ten jest odwiedzany przez ponad 100 mln użytkowników. W sumie na platformie umieszczonych zostało ok. 50 mld zdjęć, z czego w nowej wyszukiwarce jest zindeksowanych obecnie ok. miliarda. Pinterest zapowiada jednak, że stopniowo liczba tych fotografii będzie rosnąć, aż w bazie wyszukiwarki znajdą się wszystkie.
Pracownicy serwisu przyznają, że uruchomienie wyszukiwania obrazem ma służyć nie tylko wygodzie użytkowników, ale także pomóc firmom w dotarciu z ofertą do potencjalnych klientów. Dlatego w planach jest umieszczanie w wyszukiwarce reklam określonych produktów odpowiadających wynikom wyszukiwania.
Od kilku miesięcy Pinterest coraz intensywniej stara się przyciągnąć marki i sklepy internetowe. W lipcu br. w amerykańskiej wersji serwisu udostępniono piny z opcją kupowania produktów z poziomu aplikacji. Z kolei na początku listopada pojawiła się informacja o zamiarze uruchomienia przez portal wewnętrznego sklepu o nazwie Pinterest Shop, w którym użytkownicy będą mogli dokonywać zakupów z poziomu aplikacji.
Dołącz do dyskusji: Pinterest wprowadza wyszukiwanie obrazem, chce poszerzyć możliwości sprzedażowe