SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piotr Korycki: Nasza strategia to najlepsze treści dostarczane wszystkimi kanałami do wszystkich odbiorców

Od października na rynku polskim pojawi się MotorTrend, amerykański serwis motoryzacyjny. Rok do roku liczba płatnych subskrybentów platformy Player zwiększyła się o 250 proc. do około 250 tys. - Niezmiennie kontynuujemy naszą strategię - produkcji najlepszych treści i dostarczenia ich wszystkimi kanałami do wszystkich odbiorców. Tego się będziemy trzymać - zapowiada Piotr Korycki, prezes TVN Discovery Polska.

Piotr KoryckiPiotr Korycki

Na początku marca 2018 roku Discovery sfinalizowało przejęcie Scripps Networks Interactive, poprzedniego właściciela TVN. W maju ub.r. TVN i Discovery powołały wspólne władze w Polsce. Prezesem i dyrektorem zarządzającym został Piotr Korycki. Podczas prezentacji jesiennej ramówki TVN na 2019 rok opowiadał także o planach na ten rok i o strategii, jaką ma firma, jeśli chodzi o rozwój telewizji linearnej i swojej obecności w internecie.

- Niezmiennie kontynuujemy naszą strategię - produkcji najlepszych treści i dostarczenia ich wszystkimi kanałami do wszystkich odbiorców. To bardzo proste - oferujemy najlepsze treści - sport, newsy, rozrywkę - we wszystkich możliwych kanałach dostępu: liniowo, cyfrowo, satelitarnie - dla wszystkich grup odbiorców. To nasza strategia i tego się będziemy trzymać - powiedział Piotr Korycki podczas konferencji prasowej.

Na jesień 2019 TVN postawi na sprawdzone kontynuacje i trzy nowości: program „Starsza pani musi fiknąć”, serial „39 i pół tygodnia” oraz reality-show z Edytą Górniak „My Way”.

Prezes spółki odniósł się także - mówiąc o jesiennej ramówce -– do wiosennego sezonu, który ocenił jako bardzo dobry. - Nasza wiosenna oferta programowa odniosła duży sukces. Jako grupa kanałów zwiększyliśmy naszą oglądalność o 2 procent, a w prime-time aż o 5 procent - poinformował.

Dodał, że według niego to bardzo duży sukces na rynku „na którym ciągle słyszymy, że widzowie odchodzą do serwisów OTT i VOD”. - Tam zresztą też jesteśmy, nasz serwis VOD Player w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym zwiększył liczbę swoich użytkowników aż o milion - z 4 do 5 milionów. Głównie dzięki naszym bardzo popularnym serialom oraz „Big Brotherowi” - o prawie 250 proc. zwiększyła się baza subskrybentów - to coś wyjątkowego - ocenił Piotr Korycki. Jak zdradza, Player ma obecnie około 250 tys. subskrybentów.

Silną pozycję serwisowi Player.pl oraz wzrost liczby użytkowników miały przynieść seriale, które były przygotowane najpierw do internetu, a dopiero później pojawiały się na antenie. Tak było w przypadku m.in. „Pod powierzchnią” czy „Pułapki” oraz „Chyłki” (to samo będzie dotyczyć najnowszego sezonu „Chyłka – Kasacja”, który najpierw pojawi się w Player.pl).

- Jesteśmy częścią Discovery i nasze programy są produkowane nie tylko na polski rynek, ale trafiają też na rynki zagraniczne. Przykładem sukcesu jest  „Pułapka" na rynkach nordyckich czy „Prawa Agaty" i „Diagnozy" na rynku tureckim. W Polsce powstają też programy przeznaczone wyłącznie na rynek amerykański i odnoszą tam duże sukcesy. To cieszy - podkreśla prezes TVN Discovery Polska.

Według niego grupa jest silnie obecna i dobrze pozycjonowana zarówno w telewizji, jak i w digitalu. Poważną konkurencją – oprócz obecnego już na rynku Netflixa – może być Apple TV Plus, HBO Max oraz Disney+, które w ciągu kilku miesięcy pojawią się na międzynarodowym rynku.

- Pozycjonujemy się jako grupa, która może osiągać sukcesy w tych dwóch miejscach jednocześnie – w obszarach, które ze sobą poniekąd rywalizują. Ostatnie lata były latami dużych transakcji i łączenia się dużych podmiotów na rynku mediów. W ślad za tym w tym roku na rynku pojawią się nowe serwisy cyfrowe -  Apple TV+, za chwilę będzie Disney+ i HBO Max. Serwisów będzie mnóstwo - przypomina Piotr Korycki.

Jego zdaniem paradoksalnie prowadzi to do fragmentaryzacji oferty i nie ma jednego miejsca, w którym można oglądać wszystkie treści - trzeba wybrać 3-4 z nich.- Na tym tle nasz Player zyskuje jako główne źródło najlepszych jakościowo polskich treści. Telewizja liniowa jest nadal przyjaznym miejscem dla widza, który nie ma czasu i ochoty szukać ulubionego serialu. Chcę potwierdzić, że telewizja ma się świetnie, a konsumpcja telewizji linearnej nie spada – nadal to rekordowe 4 godziny i 20 minut w 2018 i 2019 roku - zaznacza.

Rozwój serwisów internetowych, transmisje z IO w Eurosporcie

Podczas konferencji ramówkowej szef TVN Discovery Polska podał również wstępnie, jakie są plany spółki na najbliższe miesiąca. Ma to być wzmocnienie pozycji w internecie w zakresie własnych platform i portali. - Przed nami dalszy rozwój Playera i dalsze inwestycje. Od października na rynku polskim pojawi się również MotorTrend. To duży, amerykański serwis motoryzacyjny. Będziemy go, w ramach grupy Discovery, rozwijać globalnie - skomentował. W bibliotece znajdą się produkcje ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Niemiec, a także treści kanałów TVN Discovery Polska. 

Nadawca chce odświeżyć TVN24.pl i dalej rozwijać TVN24 GO. Czy serwis zostanie objęty paywallem? - Nie można wykluczyć, że nieznaczna dodatkowa część serwisu będzie objęta paywallem, ale generalnie pozostanie on bezpłatny. Dzisiaj klienci poszukują treści premium i są skłonni za nie płacić. To istotny kierunek, szczególnie w newsach - dodaje.   

Ważnym krokiem ma być także pokazywanie Igrzysk Olimpijskich w Tokio w kolejnym roku. Eurosport ma pokazać widzom każdą sekundę widowiska. - Wybiegnę teraz na rok do przodu - za rok będzie mieć miejsce największe sportowe wydarzenie - Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020. Jako Grupa Discovery , a szczególnie Eurosport jesteśmy domem Igrzysk Olimpijskich. To na naszych ekranach - na kanale Eurosport i w serwisie Eurosport Player nasi widzowie będą mieć szansę obejrzeć każdą sekundę tego wydarzenia - zaznaczył Piotr Korycki. - To gigantyczne wydarzenie o zasięgu globalnym, oficjalnie nasza droga do Tokio już trwa - zapowiedział.

Bez współpracy z Netflix

TVN Discovery Polska nie zamierza udostępni swoich treści platformie Netflix, z którym o współpracy rozmawia TVP. - Na tym etapie rozwijamy Player jako alternatywny dla serwis VoD dla Netfliksa. Oferowanie tych samych seriali w konkurencyjnej platformie byłoby zjawiskiem niepożądanym - mówi Piotr Korycki. - Netflix puka do wszystkich drzwi, też się z nimi spotkaliśmy - dodaje. 

W ub.r. TVN osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 8,6 proc. do 1,97 mld zł, a przychody z emisji reklam zwiększyły się o 9,7 proc. do 1,42 mld zł. Nadawca zanotował 157,5 mln zł straty netto, głównie wskutek 394,7 mln zł odpisu dot. wartości udziałów w platformie nc+. Na koniec roku zatrudniał 1 514 pracowników.

Dołącz do dyskusji: Piotr Korycki: Nasza strategia to najlepsze treści dostarczane wszystkimi kanałami do wszystkich odbiorców

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Komentator
Gadka o niczym. Człowiek słup.
odpowiedź
User
Gadi
Nie zdradza sie takich mega strategii 😀
odpowiedź
User
IOP
Sto lat Sto lat niech żyje TVN ! wiadomo partia która teraz rządzi u nas w Kraju chciała by im za szkodzić z jednej strony ale z drugiej nic im nie zrobią bo są na KOLANACH przed USA i żadnej Amerykańskiej firmie w tym TVN-owi krzywda się nie stanie Sto lat Sto lat niech żyje TVN !
odpowiedź