Piotr Piętka: fuzja Scripps Networks i Discovery umocniłaby pozycję Grupy TVN
- Na polskim rynku Scripps Networks i Discovery Communications od kilku lat blisko współpracują, a kanały które posiada Discovery sprzedawane są brokersko przez TVN pod parasolem Premium TV. Dzięki temu zabiegowi Discovery zwiększyło swoje przychody, a cała Grupa TVN stała się silniejszym graczem na rynku telewizyjnym - analizuje Piotr Piętka, CEO Publicis Media.
Pogłoski o możliwej sprzedaży Scripps Networks nie są nowością i już w 2014 roku mówiło się o rozmowach prowadzonych pomiędzy SN, a Discovery Communications.
W dobie wszechobecnych akwizycji, połączeń biznesów, szukania oszczędności, optymalizacji i nowych modeli biznesowych scenariusz powrotu do takich rozmów jest bardzo prawdopodobny.
Szczególnie, że oferta obu stacji na świecie byłaby komplementarna, a co obecnie nie bez znaczenia, siła oddziaływania na właścicieli sieci kablowych i platform cyfrowych skokowo by wzrosła. Z łącznym przychodem na poziomie 10 mld dolarów (dane za 2016 rok) byłby to gigantyczny koncern medialny oferujący treści i rozrywkę dla szerokiego spektrum odbiorców, od zainteresowanych kanałami kulinarnymi, podróżniczymi po kanały wiedzowe i sportowe. Połączenie takie nie uwzględnia co prawda koniecznego poszukiwania nowych modeli biznesowych wykorzystujących digital. Wydaje się, że to pozostawałoby największa słabością koncernu i brak rozwoju w tym zakresie mógłby być bardzo dotkliwy. Nowy pomysł na dystrybucję treści online i to taki, który przynosiłby dodatkowe przychody, a nie kanibalizował przychodów z tradycyjnych źródeł, pozostanie największym wyzwaniem nawet dla nowej organizacji.
Na polskim rynku od kilku lat obie firmy blisko współpracują, a kanały które posiada Discovery sprzedawane są brokersko przez TVN pod parasolem Premium TV. Dzięki temu zabiegowi Discovery zwiększyło swoje przychody, a cała Grupa TVN stała się silniejszym graczem na rynku telewizyjnym.
Mówi się także o tym, że drugim chętnym na zakup Scripps Networks jest Viacom. Jeśli plotki te potwierdziłyby się wartość, za jaką sprzedany zostałby SN, mogłaby istotnie wzrosnąć.
Piotr Piętka, CEO Publicis Media
Dołącz do dyskusji: Piotr Piętka: fuzja Scripps Networks i Discovery umocniłaby pozycję Grupy TVN