Platforma streamingowa DAZN ze stratą 1,3 mld dolarów
Oferująca dostęp do transmisji sportowych platforma streamingowa DAZN opublikowała swoje wyniki finansowe za 2020 r. Mimo że serwis w 2020 r. zanotował stratę w wysokości 1,3 mld dolarów, to i tak wynik jest lepszy niż w 2019 r.
DAZN to sportowa platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Serwis typu VoD jest obecnie dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Hiszpanii, Brazylii, Włoszech, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Japonii, a od grudnia 2020 r. także w Polsce.
W zamian za miesięczną opłatę platforma oferuje dostęp do transmisji z ponad 8 tys. wydarzeń sportowych rocznie. DAZN transmituje mecze amerykańskich lig NFL, NBA, MLB i NHL, udostępnia także relacje w takich dyscyplinach sportu jak tenis, boks, golf czy rugby.
Choć platforma nie chce podać danych dotyczących liczby swoich abonentów, to wiele wskazuje na to, że ona wzrosła w drugiej połowie 2020 r., kiedy wznowiono wiele rozgrywek sportowych po ich wstrzymaniu w związku z pierwszą fali pandemii COVID-19.
Według Companies House opóźnione rachunki za rok 2020 pokazują, że przychody DAZN wzrosły z 819 mln dolarów w 2019 r. do 871,8 mln dolarów w 2020 r.
DAZN nie kupił BT Sport
W zeszłym tygodniu Grupa DAZN otrzymała dokapitalizowanie w wysokości 4,3 mld dolarów od swojego inwestora Sir Lena Blavatnika. Przedtem Access Industries, główna spółka holdingowa Sir Lena i wiodący udziałowiec w DAZN, pożyczył spółce 1,05 mld dolarów na rok, a kolejne 1,05 mld dolarów na pokrycie działalności operacyjnej.
Serwis streamingowy niedawno wycofał się z oferty kupna BT Sport, pozostawiając Discovery udział w nowym wspólnym przedsięwzięciu z operatorami telekomunikacyjnymi i uzyskanie dostępu do praw do Premier League i Ligi Mistrzów.
Dołącz do dyskusji: Platforma streamingowa DAZN ze stratą 1,3 mld dolarów