PMPG intensyfikuje rozmowy z TV Puls, ale stacja nadal negocjuje z innymi
Platforma Mediowa Point Group podpisała list intencyjny z udziałowcami TV Puls, który zawiera harmonogram dojścia do ewentualnej transakcji zakupu udziałów w stacji. Dariusz Dąbski, prezes TV Puls, zapewnia jednak, że nadal rozmawia także z innymi inwestorami.
- Celem dokumentu jest ustalenie harmonogramu badania due
diligence (jest to proces gromadzenia informacji, a następnie
przeprowadzanie na ich podstawie dokładnej analizy dotyczącej
wszystkich aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa - przyp. red.)
oraz warunkowego harmonogramu przeprowadzenia ewentualnej
transakcji nabycia przez PMPG udziałów w kapitale zakładowym TV
Puls - głosi komunikat giełdowy PMPG. Strony
przewidują w liście, że zamknięcie transakcji nastąpi do 20
sierpnia br.
- List intencyjny prezentujący założenia transakcji to kolejny krok
w kierunku nabycia przez PMPG udziałów w TV Puls. Do tej pory
rozmawialiśmy o sposobie przeprowadzenia transakcji i opieraliśmy
się na ogólnych danych, teraz przechodzimy do harmonogramu i
szczegółowego badania stanu TV Puls - mówi Michał M.
Lisiecki, prezes PMPG. Podkreśla on, że sytuacja na rynku
mediów i reklamy uzasadnia inwestycję w tę telewizję.
- Cieszy nas zainteresowanie Platformy Mediowej Point Group zakupem udziałów w TV Puls, firma ta ma wielki potencjał - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. Dariusz Dąbski, prezes TV Puls. - Cały czas prowadzimy jednak zaawansowane negocjacje także z pięcioma innymi inwestorami, zarówno z kraju jak i z zagranicy - dodaje.
Dąbski ma nadzieję, że rozmowy zakończą się w lipcu, ale nie jest zdeterminowany, by szybko sprzedać udziały w stacji. - TV Puls ma atrakcyjną ofertę i notuje ostatnio bardzo dobre wyniki oglądalności - wyjaśnia nam Dąbski. Z danych AGB Nielsen Media Research wynika bowiem, że w czerwcu br. udział kanału w rynku wyniósł 1,06 proc. (rok temu było to 0,83 proc.). Prezes TV Puls nie zdradza, jaką część udziałów jest skłonny sprzedać nowemu inwestorowi. - To zależy od oferty - mówi tylko.
TV Puls szuka inwestora od czasu, gdy w listopadzie ub.r. ze stacji wycofał się koncern News Corp. należący do Ruperta Murdocha. Obecnie 51 proc. udziałów TV Puls należy do Prowincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (OO. Franciszkanie), a pozostałe 49 proc. do Dariusza Dąbskiego.
Platforma Mediowa Point Group miała w I kw. br.
11,57 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego
akcjonariuszom jednostki dominującej (rok wcześniej 2,42 mln zł), a
jej skonsolidowane przychody wyniosły 16,42 mln zł (13,36 mln
zł).
Dołącz do dyskusji: PMPG intensyfikuje rozmowy z TV Puls, ale stacja nadal negocjuje z innymi