Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach
Operator kablowy Vectra poinformował część abonentów o podwyżce opłat za dostęp do internetu i pakietów telewizyjnych. Nowe ceny mają obowiązywać od kwietnia. Do końca marca klienci mają czas na rozwiązanie umowy.
W korespondencji do abonentów Vectra pisze o rosnącym zapotrzebowaniu na usługi internetowe w czasie pandemii.
- Obserwujemy zmiany w potrzebach naszych Klientów dotyczące Internetu, który szczególnie w ostatnich latach stał się kluczowym narzędziem umożliwiającym nam bezpieczny kontakt z bliskimi, zdalną pracę, dostęp do edukacji, informacji i rozrywki. Do domowej sieci podłączamy coraz więcej urządzeń. Klienci potrzebują bezpiecznego, stabilnego i coraz szybszego Internetu. Dlatego inwestujemy w rozwój i modernizację sieci - informuje Vectra.
Jakie są przyczyny podwyżki?
Dalej sieć kablowa tłumaczy, że przyczyną nowych cen są m.in. wyższe opłaty za energię. - Jak większość przedsiębiorców na rynku mierzymy się ze stale rosnącymi kosztami działalności i świadczenia usług. Jedną z przyczyn są wspomniane inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, a także inflacja, znaczący wzrost cen energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych - przekonuje Vectra.
Dalej operator zdradza, że właśnie z tych przyczyn podnosi opłaty. Informuje, że do końca marca można złożyć wypowiedzenie. Podwyżki są zróżnicowane od wykupionych pakietów. Część abonentów będzie płacić za dostęp do internetu 7 zł miesięcznie więcej. Inni piszą na forach dyskusyjnych, że w ich przypadku o 6 zł drożeje pakiet telewizyjny, a o 4 zł internet.
Jesienią Vectra już informowała o podwyżkach
Na początku stycznia dziennikarz Bankier.pl Wojciech Boczoń poinformował na Twitterze o tym, że sieć kablowa Vectra rozsyła pismo o wyższych opłatach za internet. W jego przypadku opłata wzrosła o 5 zł miesięcznie.
- Przesłany screenshot dotyczy prawdopodobnie tematu, który już poruszaliście Państwo na łamach serwisu w listopadzie 2021 r. o podwyżce 5 zł - widoczne jest tam również nasze stanowisko. Zmiana warunków dotyczyła jedynie klientów posiadających umowy na czas nieokreślony, czyli z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia dla każdej ze stron. Informacje te przekazywane były Klientom z odpowiednim wyprzedzeniem, a każdy z naszych Abonentów i Abonentek otrzymał szczegółową informację o możliwości wypowiedzenia umowy wraz z dokładną instrukcją, co zrobić, jeśli nie zgadza się na nowe warunki - informowała wówczas portal Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.
W listopadzie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty operatorowi telewizji kablowej Vectra za wprowadzanie jednostronnie klauzul umożliwiających podwyższenie opłaty za internet i telewizję, mimo że umowy nie zawierały odpowiedniej klauzuli modyfikacyjnej umożliwiającej takie działanie. Operatorowi grozi kara do 10 proc. obrotu.
- Informowałam wówczas Państwa, że troszczymy się o potrzeby naszych Klientów zapewniając im usługi na najwyższym poziomie. Aby było to możliwe nieustannie inwestujemy w nowoczesne i coraz bardziej wydajne technologie. Dzięki temu nasi Klienci mogą skorzystać z atrakcyjnego pakietu 1,2Gb/s, a na wybranej infrastrukturze z Internetu w superprędkości do 2 Gb/s. W ostatnim czasie Vectra wprowadziła także nowe, wyższe prędkości – 450Mb/s, a pakiet 300Mb/s stał się natomiast tym podstawowym w ofercie - tłumaczyła przedstawicielka Vectry.
Podwyżki także w UPC Polska
Inwestycje w sieć doprowadziły również do podwyżek u największego konkurenta Vectry - UPC Polska. Firma rozsyłała do abonentów e-maila, w którym informowała o podniesieniu prędkości internetu od 1 lutego 2022 roku. Wiązało się to z podwyżką opłat o 8 zł miesięcznie. Użytkownicy, którzy nie podjęli żadnych działań mogą do 31 lipca 2022 roku testować zwiększoną prędkość internetu. W ciągu 6 miesięcy mają zdecydować czy korzystać z lepszej jakości usługi czy wrócić do dotychczasowej. Wówczas operator zwróci różnicę w abonamencie za okres od 1 lutego do dnia kontaktu z infolinią.
- W UPC doceniamy lojalność naszych klientów, oferując im najwyższą jakość i wartość usług cyfrowych, jednocześnie zapewniając dostęp do nielimitowanego internetu wysokiej przepustowości i najlepszej telewizyjnej rozrywki. W roku 2021 kontynuowaliśmy nasze inwestycje, wprowadzając bezpłatnie dla ponad 850 tysięcy klientów Inteligentne WiFi, podnoszące jakość internetu w domu, oraz zwiększając prędkość wysyłania danych. To szczególnie ważne, gdy więcej klientów pracuje i uczy się dziś zdalnie. Jednocześnie, zaoferowaliśmy naszym klientom bezpłatny, miesięczny dostęp do unikatowych treści serwisu Viaplay bez zobowiązań - informował wówczas portal Wirtualnemedia.pl Michał Fura, rzecznik prasowy UPC.
Vectra podaje, że ma 1,7 mln klientów, a ze swoją siecią dociera do 4,5 mln gospodarstw domowych. UPC Polska ma 1,548 mln klientów. Niedawno operator został przejęty przez właściciela sieci komórkowej Play.
Dołącz do dyskusji: Sieć kablowa Vectra informuje abonentów o podwyżkach
A Kto mi zapalci rachunek za prad ze urzadzenie vectry musi dzialac? Lepiej jest rozwiazac umowe i podpisac nową. 84 zl podwyzki nie wiążącej sie z lepszym działąnie musługi. Czy UOKIK moze to zakwestionować?