Polacy częściej przeglądają internet mobilny na iPhone’ach niż iPadach
Polacy do surfowania w internecie częściej wykorzystują smartfony niż tablety firmy Apple. W ciągu ostatnich czterech lat udział iPadów w sieci spadł niemal trzykrotnie, podczas gdy dwukrotnie wzrósł udział iPhone’ów - wynika z analizy Gemiusa.
W ostatnich latach użytkownicy urządzeń mobilnych Apple wykonywali ok. 1/5 rocznych odsłon w polskim internecie. Odsetek ten najwyższy był w 2014 r. - rocznie średnio 23,6 proc. dla obu urządzeń - i stopniowo malał z każdym rokiem, by osiągnąć średnio 20,8 proc. dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 r.
Widoczny jest trend spadkowy dla odsłon generowanych z iPadów - internauci sięgają po nie rzadziej niż 3 lata temu. W latach 2013-2015 średni roczny odsetek odsłon wykonywanych na tych urządzeniach stracił blisko 6,5 pkt. proc. - z 15,6 proc. do 9,1 proc. Średni odsetek odsłon wykonywanych na iPadach w trakcie pierwszych siedmiu miesięcy 2016 r. wyniósł 6,6 proc.
Równocześnie przybywa odsłon wykonywanych za pośrednictwem iPhone'ów. Na przestrzeni ostatnich 4 lat wskaźnik ten zyskał blisko 6 pkt. proc. - z 7,8 proc. dla średniej odsłon wykonanych w 2013 r. do 13 proc. w 2015 r. Średni odsetek odsłon mobilnych na iPhone’ach dla pierwszych siedmiu miesięcy 2016 r. wyniósł 14,2 proc.
Analiza Gemiusa obejmuje okres od stycznia 2013 r. do lipca 2016 r. Uwzględniono w niej ruch na krajowych stronach WWW wykonywany za pomocą urządzeń mobilnych marki Apple - iPhone'ów i iPadów.
Dołącz do dyskusji: Polacy częściej przeglądają internet mobilny na iPhone’ach niż iPadach