SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”

Tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka” to trzy najchętniej czytane tytuły przez Polaków – wynika z badania PBC. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,50 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,26 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,64 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,26 proc.).

 

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Fakt14,50%
Gazeta Wyborcza14,26%
Super Express6,64%
Metro (dziennik bezpłatny)6,26%
Rzeczpospolita4,31%
Przegląd Sportowy3,89%
Dziennik Gazeta Prawna 3,14%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)2,40%
Sport0,76%
Gazeta Podatkowa0,67%
Puls Biznesu0,35%
Parkiet Gazeta Giełdy0,22%


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,43 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,36 proc. wyprzedza „Politykę” (7,39 proc.). 

Tygodnikiprocent respondentów
Tele Tydzień34,73%
Życie na Gorąco18,43%
Chwila dla Ciebie14,60%
Angora11,38%
Newsweek9,36%
Gala8,53%
Auto Świat7,75%
Polityka7,39%
To i Owo7,24%
Twoje Imperium5,93%
Wprost5,75%
Na Żywo5,24%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV4,32%
Teleprogramy4,21%
Takie jest Życie3,95%
Gość Niedzielny3,95%
Super TV3,63%
Przekrój3,54%
Rewia3,49%
Motor3,43%
Świat i Ludzie2,30%
Imperium TV1,91%
Tele Max1,63%
Forum1,53%
Bella Relaks1,51%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,25%
Przewodnik Katolicki0,82%
Tygodnik Siedlecki0,78%
City (tygodnik bezpłatny)0,74%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,66%
Tygodnik Ostrołęcki0,58%
Jarmark0,53%
Panorama Leszczyńska0,52%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,46%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,22%
7 Dni (tygodnik bezpłatny)0,15%


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są  „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,21 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,11 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,26 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.   

Dwutygodnikiprocent respondentów
Przyjaciółka17,21%
Tina16,11%
Pani Domu *15,26%
Viva10,95%
Z Życia Wzięte9,54%
Komputer Świat7,15%
Party Życie Gwiazd6,05%
Tele Świat5,92%
Bravo4,16%
Show Magazyn o Gwiazdach3,61%
Świat Seriali3,58%
Sukcesy i Porażki3,37%
Bravo Sport2,89%
Bravo Girl1,96%
TV 141,36%
Monitor Księgowego0,44%


 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,24 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,96 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,36 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Miesięcznikiprocent respondentów
Twój Styl13,24%
Claudia11,36%
Cztery Kąty10,40%
Focus9,63%
Poradnik Domowy9,33%
Murator8,48%
Olivia7,66%
Kobieta i Życie7,63%
Świat Kobiety7,43%
Mój Piękny Ogród7,28%
Dobre Rady7,21%
National Geographic6,64%
Avanti5,96%
Auto Moto5,54%
Działkowiec5,35%
Mamo To Ja4,93%
CKM4,37%
Glamour4,33%
Pani4,14%
Przyślij Przepis!3,79%
Joy3,72%
Moje Mieszkanie3,70%
CD Action3,66%
Cosmopolitan3,63%
Ładny Dom3,58%
Dom & Wnętrze3,45%
PC Format3,45%
Samo Zdrowie3,34%
Playboy3,30%
M jak mieszkanie3,27%
Moje Gotowanie3,19%
Zdrowie3,03%
Auto Motor i Sport2,93%
Uroda2,86%
Zwierciadło2,66%
Elle2,59%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,57%
Twoje Dziecko2,55%
Moda na Zdrowie (miesięcznik bezpłatny) *2,47%
Dziecko2,38%
Logo2,36%
Dziewczyna2,35%
Kwietnik2,27%
Popcorn2,22%
Dobre Wnętrze2,19%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,15%
Kuchnia1,98%
Mój Piękny Dom1,96%
Auto Świat Poradnik1,93%
Świat Motocykli1,92%
Top Gear1,88%
Chip1,85%
Twój Maluszek1,79%
Wróżka1,78%
Charaktery1,65%
Burda1,62%
Majster1,61%
Focus Historia1,56%
Vita1,55%
Men's Health1,55%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)1,54%
Forbes1,51%
National. Geographic. Traveler *1,45%
Reader's Digest1,44%
M jak Mama1,43%
Zbuduj Dom1,37%
Twist1,32%
Na ścieżkach życia1,31%
Tak Mieszkam1,27%
InStyle1,10%
Sól i Pieprz0,99%
Przepis na Ogród *0,86%
Voyage0,84%
Shape0,81%
Play0,78%
Sukces0,74%
21. wiek0,72%
Podróże0,71%
Weranda0,71%
Hot Moda & Shopping0,60%
Architektura-Murator0,59%
Fun Club0,55%
Żagle0,51%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny *0,47%


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 3,96 proc. respondentów. 

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik3,96%
Auto Świat 4x42,23%
Komputer Świat Gry2,05%
Rodzice *2,00%
Komputer Świat Ekspert1,85%
Style i Charaktery *0,62%
Elle Decoration0,61%
Weranda Country0,34%
Polska Wita0,20%


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 293 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Pani Domu” (od marca do czerwca 2010, próba 8234), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (od marca do kwietnia 2010, próba 16 250), „National Geographic. Traveler” (marzec 2010, próba 20 268), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (marzec 2010, próba 20 268), “Przepis na Ogród” (marzec: maj 2010, próba 12 240), “Rodzice” (marzec : kwiecień 2010, próba 16 250), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej43
No i to najlepiej świadczy o poziomie umysłowym znakomitej większości rodaków!
odpowiedź
User
roman
Nie prawda, nie wzięli pod uwagę gazetki TESCO i REAL
odpowiedź
User
LeeFu
Jak widac to kobiety sa w czolowce tej chaniebnej statystyki..Powodzenia z WASZYM STYLEM jelopy ;p
odpowiedź