„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.
W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2016 roku wyniosła 135 410 egz. Było to o 6,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,41 proc. do 120 312 egz.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmalała względem marca ub.r. o 3,80 proc. i wyniosła ona 118 682 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 977 egz., po spadku o 4,91 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 5,75 proc. do 56 254 egz.
Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 16,03 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 21 879 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w marcu br. wyniósł 25 613 egz., czyli mniej o 42,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
marzec | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 192 299 | 135 410 | 135 410 | 208 704 | 144 435 | 144 435 | -6,25% |
Polityka | 168 284 | 120 485 | 120 312 | 170 551 | 116 377 | 116 345 | 3,41% |
Newsweek Polska | 188 434 | 118 784 | 118 682 | 184 505 | 123 555 | 123 373 | -3,80% |
W Sieci | 147 810 | 72 015 | 71 977 | 150 904 | 75 697 | 75 697 | -4,91% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 145 | 65 179 | 56 254 | 121 559 | 62 120 | 53 195 | 5,75% |
Gazeta Polska | 99 606 | 37 676 | 37 355 | 105 818 | 36 624 | 36 151 | 3,33% |
Wprost | 94 579 | 94 155 | 25 613 | 126 289 | 113 240 | 44 645 | -42,63% |
Tygodnik Powszechny | 41 105 | 22 053 | 21 879 | 39 300 | 19 256 | 18 856 | 16,03% |
Przegląd | 51 000 | 16 265 | 16 265 | 51 000 | 17 069 | 17 069 | -4,71% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 867 | 284 381 | 284 381 | 466 810 | 292 073 | 292 073 | -2,63% |
W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł też „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 8,17 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 13,34 proc., odnotował tygodnik „W Sieci”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | marzec | luty | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 192 299 | 135 410 | 135 410 | 192 461 | 136 063 | 136 063 | -0,48% |
Polityka | 168 284 | 120 485 | 120 312 | 162 500 | 116 135 | 116 134 | 3,60% |
Newsweek Polska | 188 434 | 118 784 | 118 682 | 193 554 | 121 362 | 121 260 | -2,13% |
W Sieci | 147 810 | 72 015 | 71 977 | 155 940 | 83 061 | 83 061 | -13,34% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 145 | 65 179 | 56 254 | 113 860 | 67 430 | 58 505 | -3,85% |
Gazeta Polska | 99 606 | 37 676 | 37 355 | 99 592 | 41 603 | 41 268 | -9,48% |
Wprost | 94 579 | 94 155 | 25 613 | 95 600 | 94 825 | 26 283 | -2,55% |
Tygodnik Powszechny | 41 105 | 22 053 | 21 879 | 40 000 | 20 626 | 20 226 | 8,17% |
Przegląd | 51 000 | 16 265 | 16 265 | 51 000 | 16 831 | 16 831 | -3,36% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 867 | 284 381 | 284 381 | 457 956 | 288 767 | 288 767 | -1,52% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.