SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.

W marcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka”, która wyprzedziła „Newsweek”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” - na przeciwnym biegunie „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2016 roku wyniosła 135 410 egz. Było to o 6,25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,41 proc. do 120 312 egz.

Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który przed rokiem był drugi. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. zmalała względem marca ub.r. o 3,80 proc. i wyniosła ona 118 682 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 977 egz., po spadku o 4,91 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 5,75 proc. do 56 254 egz.

Przedostatnią lokatę zajął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 16,03 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 21 879 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w marcu br. wyniósł 25 613 egz., czyli mniej o 42,63 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

marzec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

192 299

135 410

135 410

208 704

144 435

144 435

-6,25%

Polityka

168 284

120 485

120 312

170 551

116 377

116 345

3,41%

Newsweek Polska

188 434

118 784

118 682

184 505

123 555

123 373

-3,80%

W Sieci

147 810

72 015

71 977

150 904

75 697

75 697

-4,91%

Tygodnik Do Rzeczy

114 145

65 179

56 254

121 559

62 120

53 195

5,75%

Gazeta Polska

99 606

37 676

37 355

105 818

36 624

36 151

3,33%

Wprost

94 579

94 155

25 613

126 289

113 240

44 645

-42,63%

Tygodnik Powszechny

41 105

22 053

21 879

39 300

19 256

18 856

16,03%

Przegląd

51 000

16 265

16 265

51 000

17 069

17 069

-4,71%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 867

284 381

284 381

466 810

292 073

292 073

-2,63%

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł też „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 8,17 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 13,34 proc., odnotował tygodnik „W Sieci”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

marzec

luty

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Gość Niedzielny

192 299

135 410

135 410

192 461

136 063

136 063

-0,48%

Polityka

168 284

120 485

120 312

162 500

116 135

116 134

3,60%

Newsweek Polska

188 434

118 784

118 682

193 554

121 362

121 260

-2,13%

W Sieci

147 810

72 015

71 977

155 940

83 061

83 061

-13,34%

Tygodnik Do Rzeczy

114 145

65 179

56 254

113 860

67 430

58 505

-3,85%

Gazeta Polska

99 606

37 676

37 355

99 592

41 603

41 268

-9,48%

Wprost

94 579

94 155

25 613

95 600

94 825

26 283

-2,55%

Tygodnik Powszechny

41 105

22 053

21 879

40 000

20 626

20 226

8,17%

Przegląd

51 000

16 265

16 265

51 000

16 831

16 831

-3,36%

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

457 867

284 381

284 381

457 956

288 767

288 767

-1,52%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań
.

Dołącz do dyskusji: „Polityka” wyprzedziła „Newsweek”. „Wprost” sprzedaje już tylko 25 tys. egz.

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysztof P
Gratulacje dla Lisa za wykańczanie antypolskiej propagandy. Onetu też należy unikać a zwłaszcza tego co oni reklamują. NewSSweek powinien mieć SSwastykę obok tytułu gazety ( onet może mieć swastykę wpisaną w literkę "O", a POlityka sierp i młot. Oczywiście mogą być przekreslone żeby nie było propagowania tego co zabronione.
odpowiedź
User
marketer
brawo Tomasz Wróblewski
odpowiedź
User
Krzysztof P
Chyba muszę się zgłosić do sz-KOD-ników bo usunieto mój niePOprawny POlitycznie wpis. A to przecież zamach na demokrację
odpowiedź