SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Pharmacia na czele reklamodawców

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie br. były o 8 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Pharmacia.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W listopadzie 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,44 mln spotów reklamowych, o 17,78 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2015 roku. Trwały one 14,99 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 13,12 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,67 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

listopad 2015

listopad 2016

Czas spotów (gg:mm:ss)

13120:44:15

14986:18:27

 

Wydatki na reklamę (w zł)

2 475 988 151

2 668 922 841

7,79%

Ilość spotów

2 072 637

2 441 192

17,78%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 444,75 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,80 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,92 proc. do 321,82 mln zł. Podium uzupełnia TVP1 (138,05 mln zł; spadek o 15,39 proc. - największy w top 20), a oczko niżej znalazła się TVP2 (121,59 mln zł; wzrost o 2,80 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TV4 z wpływami na poziomie 70,85 mln zł i wzrostem o 8,82 proc.

Szóste miejsce zajęła Stopklatka TV, która zanotowała największy wzrost w top 20 - o 110,68 proc. do 69,53 mln zł.

Stacja

Wpływy (w zł)

Dynamika w proc.

listopad 2015

listopad 2016

Polsat

401 396 575

444 747 810

10,80%

TVN

334 949 505

321 823 870

-3,92%

TVP1

163 153 083

138 046 383

-15,39%

TVP2

118 277 534

121 592 195

2,80%

TV4

65 107 640

70 849 473

8,82%

Stopklatka

33 001 585

69 528 165

110,68%

TVN24

59 822 100

57 034 579

-4,66%

TVN7

45 511 103

47 528 445

4,43%

TV PULS

44 480 575

47 147 840

6,00%

AXN

44 363 051

44 866 161

1,13%

Discovery

38 974 291

39 733 786

1,95%

TV6

24 883 780

35 589 945

43,02%

Nickelodeon

26 714 896

35 123 427

31,48%

Polsat2

25 028 813

33 730 898

34,77%

Puls 2

29 781 303

32 479 322

9,06%

TTV

28 482 684

32 235 454

13,18%

Disney Junior

23 659 373

30 581 229

29,26%

TVN Style

25 992 426

30 001 569

15,42%

National Geographic

31 126 019

29 706 111

-4,56%

TLC

29 239 581

28 953 604

-0,98%

Najwięcej na reklamę w telewizji - 82,90 mln zł - w listopadzie 2016 roku wydała firma Pharmacia. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 105,14 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (73,38 mln zł; w dół o 35,54 proc.) i Procter & Gamble (64,09 mln zł; do góry o 55,66 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

listopad 2015

listopad 2016

US PHARMACIA INC.

40 410 612

82 897 585

105,14%

AFLOFARM

113 843 624

73 382 935

-35,54%

PROCTER & GAMBLE

41 175 189

64 093 833

55,66%

GLAXO SMITHKLINE

28 094 656

57 566 912

104,90%

ORANGE SA

44 748 528

56 324 176

25,87%

POLKOMTEL SA

53 181 875

50 813 468

-4,45%

NESTLE

63 004 159

50 127 916

-20,44%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

37 078 569

49 206 738

32,71%

P4

30 778 857

45 539 927

47,96%

POLPHARMA

30 855 544

45 286 957

46,77%

FERRERO

46 810 464

43 860 943

-6,30%

T-MOBILE POLSKA SA

34 243 520

40 419 067

18,03%

TESCO

27 977 368

33 414 106

19,43%

VOLKSWAGEN GROUP

22 765 822

31 500 070

38,37%

TEVA PHARMACEUTICALS

26 352 848

29 147 265

10,60%

MASPEX WADOWICE

9 032 534

27 174 848

200,86%

MEDIA SATURN

22 000 697

26 565 723

20,75%

HASBRO

25 594 389

25 706 670

0,44%

GRUPO SANTANDER

15 634 381

25 323 356

61,97%

UNILEVER

49 417 629

23 869 211

-51,70%

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Dołącz do dyskusji: Polsat i TVN zarabiają najwięcej z reklamy telewizyjnej. Pharmacia na czele reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl