Polska Reprezentacja Olimpijska z nowym logotypem
Polska Reprezentacja Olimpijska ma nowe logo. To efekt zmian wprowadzanych przez Międzynarodowy Komitet Olimpijska. Autorem projektu jest studio brandingowe Signature.
Zmiana logo Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej zostało podyktowane kompleksowym rebrandingiem symboliki olimpijskiej dokonywanym przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski i wprowadzaniem zasad jej użycia dla wszystkich narodowych komitetów olimpijskich na świecie.
Nowe logo ma być nowoczesnym i syntetycznym zestawieniem symboliki państwowej w postaci flagi narodowej, znaku „Polska” oraz odświeżonego symbolu olimpijskiego, przedstawiającego splecione z sobą kolorowe koła - autorstwa francuskiego barona Pierre’a de Coubertin, inicjatora odrodzenia idei olimpijskiej.
Zmiana symboliki pociągnęła za sobą konieczność opracowania nowych zasad co-brandingu dotyczącego wszystkich sponsorów i partnerów, zarówno Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak i Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
Rebranding logotypu Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej zbiegł się z obchodami 100-lecia Polskiego Komitetu Olimpijskiego, co dodatkowo podkreśla charakter zmian, które mają nastąpić w wizerunku całej organizacji.
Zdaniem Adama Krzesińskiego, sekretarza generalnego PKOl i dwukrotnego medalisty olimpijskiego w szermierce – nowe logo Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej powstające w 100-lecie istnienia PKOl ukazuje, że instytucja ta mimo już wieku istnienia wciąż się rozwija i zmierza zgodnie z olimpijskim duchem nowoczesności. Jego zdaniem PKOl jest otwarty na zmiany, szczególnie na takie, które przyczyniają się do polepszania jego wizerunku i rozpoznawalności wśród młodszego pokolenia.
Za kreację logotypu odpowiada studio brandingowe Signature prowadzone przez Artura Gosiewskiego - design directora z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie corporate & brand identity.
Dołącz do dyskusji: Polska Reprezentacja Olimpijska z nowym logotypem