Nowa aplikacja mobilna Polskiego Radia z podcastami i transmisjami wideo
Polskie Radio przygotowało nową aplikację mobilną. Korzystając z niej można słuchać programów na żywo, kanałów tematycznych i podcastów. Aplikacja daje też możliwość uruchomienia streamu wideo Czwórki i Polskiego Radia 24.
Program jest bezpłatny i działa zarówno w środowisku Android, jak i iOS. Po ściągnięciu ze sklepu, użytkownik może słuchać na żywo Jedynki, Dwójki, Trójki, Czwórki, Polskiego Radia 24, Polskiego Radia Chopin, Polskiego Radia Dzieciom oraz kanałów językowych Polskiego Radia dla Zagranicy. Zyskuje też dostęp do bazy archiwalnych audycji, a w opcji „na żądanie” może wybrać interesującą go audycję i wysłuchać jej w dogodnym dla siebie momencie.
Nowa aplikacja mobilna daje także dostęp do - stale aktualizowanej przez PR - biblioteki podcastów. Uporządkowane są one tematycznie (Sztuka, Biznes, Edukacja, Zdrowie, Historia, Rodzina i dzieci, Rozrywka, Muzyka, Wiadomości, Nauka). Można też korzystać z niemal 40 cyfrowych kanałów tematycznych z treściami, podzielonymi na sekcję muzyczną oraz słowną. Dostępne są tam m.in. kanały: „Koncerty w Trójce”, „Przeboje Lata z Radiem”, „Konkurs Chopinowski”, „Muzyka źródeł” „Wieczór Odkrywców”, „Reportaż w Trójce” czy „Zapiski ze Współczesności”.
Aplikacja daje także możliwość uruchomienia streamu wideo Czwórki i Polskiego Radia 24, dzięki czemu można podejrzeć, co dzieje się w radiowym studiu. Można też za jej pomocą pobrać aktualną ramówka, istnieje też opcja ustawiania przypomnień o ulubionej audycji. Dodatkowo można skorzystać z przeglądarki artykułów z portali polskieradio.pl i polskieradio24.pl, uporządkowanych w kategorie tematyczne.
Według danych Gemius/PBI w styczniu br. portal PolskieRadio.pl zanotował 1,35 mln użytkowników, 10,25 mln odsłon oraz 8 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W pierwszym kwartale br. Trójka miała 5,3 proc. udziału w rynku słuchalności, Jedynka - 5,2 proc., Polskie Radio 24 - 0,6 proc., a Dwójka - 0,3 proc. (według badania Radio Track).
W ub.r. Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. (do 336,53 mln zł). Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.). Zanotował także stratę, nie podaje jej wysokości.
Dołącz do dyskusji: Nowa aplikacja mobilna Polskiego Radia z podcastami i transmisjami wideo