Polskie Radio ukarane przez KRRiT za przerywanie audycji reklamami
Jan Dworak, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nałożył na Polskie Radio karę w wysokości 25 tys. zł za przerwanie audycji „Koncert życzeń” i emisję bloku reklamowego.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji prowadziła postępowanie w związku ze skargą słuchacza na audycję „Koncert życzeń”, nadaną w radiowej Jedynce 20 marca br. o godz. 10.00.
Przeprowadzona analiza potwierdziła, że nadawca przerwał program i wyemitował reklamy, naruszając tym samym art. 16a ust. 7 ustawy o radiofonii i telewizji.
Za nieuzasadnione przerwanie audycji w celu nadania reklam przewodniczący Krajowej Rady Jan Dworak nałożył na Polskie Radio 25 tys. zł kary.
Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji nadawca publiczny nie może przerywać audycji w celu nadania reklam lub telesprzedaży, z wyjątkiem transmisji zawodów sportowych zawierających przerwy wynikające z przepisów ich rozgrywania oraz w transmisji innych wydarzeń zawierających przerwy.
Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nałożyła na Telewizję Puls 50 tys. zł kary za emisję o godz. 20.00 filmu „Savages: ponad bezprawiem”. KRRiT uznała, że zawierający sceny drastycznej przemocy i naturalistycznego seksu film został źle zakwalifikowany do kategorii wiekowej od lat 16.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio ukarane przez KRRiT za przerywanie audycji reklamami