SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 408 mln Europejczyków korzysta z internetu, 19,4 mln z Polski (raport)

W grudniu 2012 roku z internetu za pośrednictwem komputera desktopowego lub laptopa korzystało 408,3 miliona Europejczyków w wieku co najmniej 15 lat. To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z raportu firmy badawczej comScore pt. "2013 Europe Digital Future in Focus".

Najwięcej europejskich internautów pochodziło w grudniu z Rosji (61,3 mln), a następnie z Niemiec (52,5 mln), Francji (43 mln), Wielkiej Brytanii (39,4 mln) i Włoch (28,7 mln). Ten ostatni kraj zanotował najwyższy wzrost liczby użytkowników w ujęciu rocznym (+17 proc.).

W Polsce było 19,35 miliona internautów - o 6 proc. więcej niż dwanaście miesięcy wcześniej.

 

Najmłodszą populację internautów na Starym Kontynencie ma Turcja (prawie 70 proc. w wieku poniżej 35 lat), a najstarszą Niemcy (prawie co czwarty w wieku co najmniej 55 lat).

Statystyczny europejski internauta spędził w grudniu zeszłego roku 26,9 godz. w sieci. Największym zaangażowaniem wykazali się Brytyjczycy, którzy spędzili online średnio 37,3 godz. Na kolejnych miejscach pod tym względem znalazły się Turcja (31 godz.), Holandia (30,6 godz.) i Polska (29,3 godz.). Za nami były Finlandia, Francja, Rosja, Norwegia, Niemcy, Hiszpania oraz Belgia, w której odnotowano najwyższy wzrost rok do roku (+2 godz.).

Najpopularniejszą aktywnością europejskich internautów jest korzystanie z portali społecznościowych i blogów, na co przeznaczają średnio 6,7 godz. w miesiącu. Następne w kolejności kategorie witryn to usługi, rozrywka, portale oraz gry.

Najchętniej odwiedzane przez europejskich internautów witryny internetowe to serwisy należące do Google. Następne są strony Facebooka, Microsoftu, Wikimedia Foundation, Yahoo!, Amazon, eBay, Vevo, Apple i Axel Springer AG.

Użytkownicy internetu ze Starego Kontynentu wykonali w grudniu ubiegłego roku średnio 138,4 wyszukiwań. Najaktywniejsi pod tym względem byli internauci z Turcji (242,7), przed Polakami (195,4) i Brytyjczykami (160,8).

Zdecydowanie najpopularniejszą wyszukiwarkę na europejskim rynku ma Google (86 proc. udziału), która wyprzedza rosyjskie Yandex i Mail.ru oraz Bing i Ask.

Europejczycy aktywnie korzystają także z wyszukiwarek Facebooka, eBay, Amazon czy Wikimedia Foundation.

Z raportu comScore wynika także, że w grudniu zeszłego roku strony z newsami i informacjami odwiedziło 80 proc. (blisko 327 mln) internautów z Europy. Największa część z nich wchodziła do serwisów Yahoo!-ABC News Network, BBC i HPMG News (m.in. Huffington Post i TechCrunch). W pierwszej dziesiątce znalazły się także serwisy wchodzące w skład grupy Gazeta.pl.

Spośród stron z kategorii "Sprzedaż" największą popularnością cieszą się porównywarki cenowe, a następnie e-sklepy z elektroniką, odzieżą, sprzętem komputerowym i wyposażeniem domu.

Najchętniej odwiedzane w tej kategorii witryny należą do Amazon, który wyraźnie wyprzedza serwisy Apple.com, Otto Gruppe, LeGuide.com i Groupe PPR. Klasyfikowany w kategorii stron aukcyjnych eBay miał w grudniu blisko 118 mln unikalnych odwiedzających (ponad 5,5 mln mniej od Amazon).

Z kolei z bankowości online korzystało w grudniu blisko 40 proc. europejskich internautów. Największą penetrację serwisy internetowej bankowości miały w Holandii (66 proc.), a najniższą - w Szwajcarii (18,8 proc.). Polska znalazła się tutaj na 6. miejscu (52,3 proc.).

Na czele rankingu najliczniej odwiedzanych serwisów bankowości online jest ING Group, przed Groupe Credit Agricole, Lloyds Banking Group, Sparkassen-Finanzgruppe i UniCredit Group.

Dołącz do dyskusji: Ponad 408 mln Europejczyków korzysta z internetu, 19,4 mln z Polski (raport)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl