Porównywarki cen: Ceneo na czele, zyskują Okazje.info, w dół Nokaut
Zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych jest Ceneo.pl (Grupa Allegro). W ciągu roku spory wzrost odwiedzalności zanotował serwis Okazje.info.pl, a znaczny spadek - Nokaut.pl.
Ceneo.pl w sierpniu br. odwiedziło 5,57 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 66,6 mln odsłon, w tym 4,6 mln krajowych odsłon mobilnych - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Pod względem liczby użytkowników Ceneo.pl wyprzedza kolejny w zestawieniu Nokaut.pl mniej więcej o 50 proc. - ten drugi serwis miał w sierpniu 2,69 mln real users. Jeszcze większa jest przewaga Ceneo jeśli chodzi o liczbę odsłon - Nokaut.pl i Okazje.info.pl zanotowały ich po ok. pięć razy mniej (dokładnie 11,09 i 11,49 mln).
Tylko pod względem średniego czasu przypadającego na każdego użytkownika Ceneo.pl nie jest liderem, wyraźnie ustępując Nokautowi. Z tego drugiego serwisu przeciętny użytkownik korzystał w sierpniu przez 21:23 minuty, a z pierwszego - przez 11:07 minuty. Skapiec.pl przyciągnął średniego użytkownika na 6:39 minuty, natomiast Okazje.info.pl - na 3:52 minuty.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w sierpniu 2013 roku
Porównywarki cen w sierpniu 2013 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
ceneo.pl | 5 567 650 | 66 622 950 | 4 614 456 | 00:11:07 | 26,61% |
nokaut.pl | 2 691 800 | 11 087 351 | 624 304 | 00:21:20 | 12,86% |
okazje.info.pl | 2 050 868 | 11 493 717 | 619 426 | 00:03:52 | 9,80% |
skapiec.pl | 1 963 739 | 17 717 475 | 1 060 683 | 00:06:39 | 9,38% |
W sierpniu br. Ceneo.pl zanotowało aż o 1,44 mln użytkowników więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 34,9 proc.). Jednocześnie serwis stracił 4,56 mln odsłon (to spadek o 6,4 proc.), a przeciętny użytkownik korzystał z niego przez 2:16 minuty krócej (to 17 proc. w dół).
Znaczne spadki odwiedzalności zanotował Nokaut.pl. W sierpniu br. serwis miał 548 tys. real users mniej niż przed rokiem (to 16,9 proc. w dół), 6 mln odsłon mniej (35,3 proc. w dół) oraz 10:38 minuty mniej na średniego użytkownika (33,3 proc. w dół).
>>> Grupa Nokaut z 300 tys. zł straty przez zmiany w Google. Będą dalsze zwolnienia i inwestor
Za to Okazje.info.pl zyskały w skali roku 549 tys. real users (to wzrost o 36,6 proc.) i 2,13 mln odsłon (22,8 proc. w górę), notując niewielki spadek czasu przypadającego na każdego użytkownika (o 19 sekund, czyli 7,6 proc.). W efekcie serwis mocno zbliżył się do Nokautu pod względem liczby użytkowników i wyprzedził go w liczbie odsłon.
Skąpiec.pl zyskał w skali roku 460 tys. real users (to 30,6 proc. w górę). Przed rokiem serwis nie był jeszcze objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonywali i jak dużo czasu spędzili w nim wtedy użytkownicy.
Porównywarki cen rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | sierpień 2013 | sierpień 2012 | ||||
real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony | czas na RU [godz:min:s] | |
ceneo.pl | 5 567 650 | 66 622 950 | 00:11:07 | 4 128 450 | 71 187 559 | 00:13:23 |
nokaut.pl | 2 691 800 | 11 087 351 | 00:21:20 | 3 239 675 | 17 130 219 | 00:31:58 |
okazje.info.pl | 2 050 868 | 11 493 717 | 00:03:52 | 1 501 685 | 9 361 704 | 00:04:11 |
skapiec.pl | 1 963 739 | 17 717 475 | 00:06:39 | 1 503 894 | - | - |
Dołącz do dyskusji: Porównywarki cen: Ceneo na czele, zyskują Okazje.info, w dół Nokaut
Żenada.
Mogę się założyć,że jedynym ratunkiem dla porównywarek będzie przejście z modelu cpc na rozliczenia prowizyjne,która tego nie uczyni zapewne padnie, bo Google zakupy dopiero się rozkręca,