SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Profil Polaków słuchających radio

Wśród Polaków słuchających radia równo po połowie stanowią kobiety i mężczyźni – wynika z podsumowania ubiegłorocznych badań Radio Track. Ogółem z tego medium korzystają częściej osoby młodsze oraz lepiej wykształcone i zarabiające.

Kobiety i mężczyźni stanowią dokładnie po 50 proc. słuchaczy radia w Polsce, jednak biorąc pod uwagę nierówną liczebność ogólną płci w naszym kraju– nieco częściej z tego medium korzystają panowie. Natomiast z grup wiekowych najliczniejszą wśród odbiorców radia stanowią ludzie w wieku 40-59 lat, ale trochę łatwiej spotkać słuchacza wśród młodszych osób.

 

Pod względem poziomu edukacji zdecydowanie przeważają wśród Polaków słuchających radia osoby ze średnim wykształceniem, których jest w naszym kraju najwięcej. Za to z radia korzysta nieco większy odsetek absolwentów uczelni wyższych.

Z grup społeczno-zawodowych radio największą penetrację ma wśród dyrektorów i przedstawicieli wolnych zawodów, pracowników umysłowych oraz właścicieli firm. Natomiast najliczniejsze grupy wśród słuchaczy stanowią rolnicy, emeryci i bezrobotni oraz robotnicy wykwalifikowani.

Najczęściej radia słuchają Polacy zarabiający powyżej 2,5 tys. zł miesięcznie.

Wszystkie dane pochodzą z badania Radio Track, które przez cały ubiegły rok realizował Track, Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych. Ankiety telefoniczne objęły ogółem 70 730 Polaków w wieku 15-75 lat.
 

Dołącz do dyskusji: Profil Polaków słuchających radio

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Sławek
Byłoby dobrze, gdyby autorzy tych badań najpierw sprawdzili tabele demograficzne, np. w dowolnym roczniku statystycznym. Nie popelnili by wówczas takiej pomyłki z przewaga liczebną mężczyzn w populacji społeczenstwa polskiego.
0 0
odpowiedź
User
powiew
Stąd wniosek, że radia słuchają rolnicy i bezrobotni z wyższym wykształceniem, zarabiający ponad 2.500 tys zł. mies. Mieszkamy w takim razie w rolniczym kraju - mlekiem i miodem płynącym, gdzie ludziom żyje się dostatniej niż kiedykolwiek.
Albo zmienić widok "za oknem," albo nie wydawać pieniędzy na badania do prac magisterskich. A może zapytać o ... A zresztą, niech ankieterzy dojrzeją sami do tego o co pytać, w jakim czasie i kogo. Jeśli nie widzą, że są marionetkami w rękach pseudo-koncernów pseudo-medialnych, to im to powiedzcie. A prawda jest taka, że podcinamy sobie - nawet nie gałąź na której siedzimy, ale z zapałem tniemy pień potężnego drzewa. Na szczęście spodziewało się ono takich ciemnych drwali i swoje soki życiowe gromadzi już gdzie indziej.
0 0
odpowiedź
User
Tomik
A ja wolę słuchać swoje ulubione nagrania mp3, niż słuchać muzyki którą mi jakiś redaktorek serwuje wg swojego gustu i w dodatku większość prezentowanych przez radiowców do znudzenia nagrań mi nie wpada w ucho i głupawych reklam. Radio owszem jest dobre, ale gł. dla pracowników firm czy sklepów, którzy nie mają możliwości włączenia swojego ulubionego repertuaru.
0 0
odpowiedź