Program „Hell’s Kitchen 4” stracił 130 tys. widzów. 28,38 mln zł z reklam
Czwartą edycję reality-show „Hell’s Kitchen” oglądało średnio 1,63 mln osób, o 130 tys. widzów mniej niż śledziło emitowaną rok temu drugą serię programu. Polsat w czasie emisji formatu zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 28,38 mln zł.
„Hell’s Kitchen - Piekielną kuchnię” oglądać można było w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 8 września do 10 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność całej czwartej serii formatu wyniosła 1,63 mln widzów. Przełożyło się to na 10,14 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 15,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się odcinek programu z 13 października br. Zgromadził on przed telewizorami 1,85 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Hell’s Kitchen 4”
Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |
13-10-2015 | 1 845 203 | 11,17% |
06-10-2015 | 1 773 076 | 11,28% |
10-11-2015 | 1 753 714 | 11,29% |
Dla porównania, emitowana jesienią ub.r., druga edycja reality-show gromadziła o 130 tys. widzów mniej - 1,76 mln oglądających, co przełożyło się na 10,91 proc. udziału w grupie 4+ oraz 16,41 proc. w 16-49 (zobacz te dane).
Polsat w czasie emisji „Hell’s Kitchen 4” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca wówczas hitowe seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość”, co przekładało się na aż 31,46 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadły: TVP1 (gł. kroniki sportowe, „Pogoda” oraz filmy fabularne; 9,87 proc. udziału) i TVN („Na Wspólnej”, „Wesołowska i mediatorzy” i „Ten moment”; 8,53 proc.). Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 5 066 761 | 31,46% | 25,24% |
Polsat - Hell's Kitchen 4 | 1 632 952 | 10,14% | 15,96% |
TVP1 | 1 588 953 | 9,87% | 9,80% |
TVN | 1 373 960 | 8,53% | 9,02% |
Wpływy reklamowe z 10 premierowych odcinków kulinarnego formatu wyniosły 28,38 mln zł. Dla porównania druga edycja z reklam zarobiła 27,83 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Czwartą edycję show wygrał Damian Marchlewicz, który otrzymał 100 tys. złotych i pracę w restauracji Atelier Amaro.
Telewizja Polsat wiosną 2016 roku pokaże piątą edycję „Hell’s Kitchen” Właśnie wystartowały castingi do programu (zobacz szczegóły).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w październiku br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wyniósł 12,88 proc.
Dołącz do dyskusji: Program „Hell’s Kitchen 4” stracił 130 tys. widzów. 28,38 mln zł z reklam