Przegrody w autach Ubera, kierowcy i pasażerowie w maseczkach. Tylko trzech pasażerów na tylnym siedzeniu
Uber wprowadza w Polsce nowe zasady przejazdów mające zwiększyć bezpieczeństwo w okresie pandemii koronawirusa. W aplikacji pojawią się dodatkowe informacje na temat zabezpieczeń, w samochodach Ubera zostaną zamontowane przegrody rozdzielające pojazd na 2 części, zaś kierowcy i pasażerowie będą musieli korzystać z maseczek. W jednym kursie może wziąć udział do trzech pasażerów na tylnej kanapie auta.
Zmieniająca się sytuacja związana pandemią koronawirusa skłoniła Ubera do dokonania zmian w sposobie funkcjonowania jego aplikacji oraz regułach dotyczących realizowanych kursów.
Przegrody i maseczki
Uber przyznaje, że wraz ze zniesieniem obostrzeń dotyczących przemieszczania się i funkcjonowania przedsiębiorstw firma podjęła dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu udzielenia wsparcia użytkownikom swojej platformy.
Zgodnie z planem od przyszłego tygodnia wszyscy pasażerowie, kierowcy i dostawcy przed przejazdem lub dostawą otrzymają w aplikacji dedykowane informacje dotyczące bezpieczeństwa.
Z kolei już teraz w Polsce Uber wyposaża kierowców w przesłony do pojazdów, a od wielu tygodni oferuje zwrot kosztów za środki ochrony osobistej. Na osłonach pojawią się materiały informacyjne dotyczące koniecznych zabezpieczeń w związku z zagrożeniem koronawirusem. Koszty zakupu i montażu przesłon poniesie w całości Uber.
Ponadto w wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.
Na innych rynkach kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Uber wykorzysta w tym celu wprowadzoną w 2019 r. technologię weryfikowania tożsamości w czasie rzeczywistym (Real Time ID Check). Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Ubera ta technologia zostanie wprowadzona w niedługim czasie także w naszym kraju.
Uber zapowiada, że na środki bezpieczeństwa wyda w sumie globalnie 50 mln dol., w tej kwocie znajdzie się m.in. zakup ponad 7 mln maseczek ochronnych.
- Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług - zaznacza w komunikacie Dara Khosrowshahi, szef Ubera. - Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas.
Tylko trzech pasażerów
Uber podkreśla, że równie istotną rolę w dbaniu o wspólne bezpieczeństwo odgrywają pasażerowie. Będą oni mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa, takie jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji.
Co w sytuacji, gdy zamawiający przejazd zauważy brak maseczki u kierowcy? W rozmowie z nami Uber potwierdza, że wówczas pasażer będzie mógł zrezygnować z kursu bez ponoszenia żadnych opłat. Taka zasada dotyczy również kierowcy, który stwierdzi brak maseczki u osoby zamawiającej kurs.
Na nasze kolejne pytanie Uber wyjaśnia co z sytuacją, w której w jednym kursie chcą pojechać np. 4 osoby, z których jedna siłą rzeczy będzie musiała zająć miejsce obok kierowcy, od którego nie będzie oddzielona przegrodą. Uber zapowiada, że wkrótce w aplikacji (a także w mailach do klientów) pojawi się informacja o tym, że w zamówionym kursie może uczestniczyć do trzech pasażerów, którzy będą odbywać podróż wyłącznie na tylnej kanapie pojazdu. Nieco inna sytuacja dotyczy samochodów typu van – tam pojawi się wymóg, by pomiędzy pasażerami pozostało przynajmniej jedno puste miejsce.
Nowe zasady wejdą w życie 18 maja br. i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.
W całym 2019 r. Uber osiągnął przychód w wysokości 12, 897 mld dolarów, co oznacza wzrost o 25 proc. w stosunku do poprzedniego roku, który firma zakończyła z wynikiem 10,297 mld. Strata netto za 2019 r. wyniosła 8,5 mld w stosunku do zysku w wysokości 997 mld w 2018 r., osiągniętym dzięki sprzedaży części aktywów.
Dołącz do dyskusji: Przegrody w autach Ubera, kierowcy i pasażerowie w maseczkach. Tylko trzech pasażerów na tylnym siedzeniu