„Przyjaciółki” zyskały 180 tys. widzów. Polsat wiceliderem rynku
Piąty sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 2,25 mln osób. W porównaniu do serii nadawanej rok temu produkcja zyskała 180 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że trzy pierwsze odcinki piątej edycji „Przyjaciółek” (emitowane w czwartki o godz. 21.05, począwszy od 5 marca br.) oglądało średnio 2,25 mln widzów. Przełożyło się to na 14,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 14,63 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą popularnością cieszył się drugi odcinek nowego sezonu. Obejrzało go 2,41 mln widzów.
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
05-03-2015 | 21:08:00 | 2 274 663 | 14,75% |
12-03-2015 | 21:07:49 | 2 411 192 | 15,83% |
19-03-2015 | 21:07:00 | 2 049 863 | 13,59% |
Średnio: | 2 245 289 | 14,73% |
Dla porównania, pierwsze trzy odcinki trzeciej edycji serialu, pokazywane wiosną ub.r., śledziło średnio 2,07 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 13,62 proc. oraz 15,67 proc. udziału (więcej na ten temat).
Natomiast trzy pierwsze odcinki „Przyjaciółek” z czwartej serii, pokazywanej jesienią ub.r., oglądało średnio 2,06 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 13,83 proc. oraz 13,73 proc. udziału (zobacz te dane).
Polsat w czasie emisji „Przyjaciółek” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należy do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przekłada się na 21,18 proc. udziału. Na trzecim miejscu znajduje się TVN („Ugotowani” oraz „Kuchenne rewolucje”; 11,62 proc.), a na czwartym - TVP2 (filmy fabularne; 8,47 proc.).
Również wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat jest wiceliderem rynku, ale pierwsze miejsce należy tutaj do TVN. Dalej plasują się Jedynka i Dwójka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 3 228 591 | 21,18% | 12,83% |
Polsat - Przyjaciółki 5 | 2 245 289 | 14,73% | 14,63% |
TVN | 1 770 779 | 11,62% | 14,94% |
TVP2 | 1 290 821 | 8,47% | 10,48% |
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Dołącz do dyskusji: „Przyjaciółki” zyskały 180 tys. widzów. Polsat wiceliderem rynku