„Puls Biznesu” i Bankier napędzane w internecie. Znów bez dywidendy
Bonnier Business Polska, wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” i Bankiera, w ub.r. zwiększył przychody o prawie jedną piątą, głównie dzięki wzrostom w subskrypcjach i e-commerce. Przy wyższej dynamice kosztów zysk spółki zmalał z 6,4 do 6,1 mln zł.
W ub.r. Bonnier Business Polska zanotował 85,61 mln zł przychodów, co wobec 72,51 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 18 proc. Przychody ze sprzedaży subskrypcji poszły w górę z 13,06 do 15,12 mln zł, a z e-commerce - z 28,17 do 37,7 mln zł.
Z kolei wpływy z reklam nieznacznie zmalały - z 17,89 do 17,79 mln zł, a te ze sponsoringu i eventów podskoczyły z 10,48 do 11,78 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaś pozostałe wpływy operacyjne zmniejszyły się z 1,27 do 1,05 mln zł (z czego kwota dotacji - z 1,11 do 1 mln zł), a przychody finansowe - z 1,37 do 1,42 mln zł (dywidendy z 859,5 do 792,3 tys. zł, a odsetki z 486,6 do 450 tys. zł).
Na działalność operacyjną wydawnictwo przeznaczyło 79,72 mln zł, o 21,1 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty usług obcych poszły w górę z 36,92 do 49,8 mln zł, wynagrodzeń - z 22,1 do 23,08 mln zł, a pozostałych świadczeń pracowniczych - z 4,47 do 5 mln zł.
Natomiast koszty finansowe (głównie na odsetki) ograniczono z 1,07 mln do 818,8 tys. zł.
Firma osiągnęła 6,88 mln zł zysku operacyjnego i 6,13 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 7,54 i 6,37 mln zł rok wcześniej. Kwota zapłaconego podatku dochodowego zmalała z 1,47 do 1,17 mln zł.
Szwedzki właściciel spółki tak samo jak w ostatnich latach jej zysk netto przeznaczył na pokrycie wcześniejszych lat. Przez rok niepokryte jeszcze straty wydawnictwa zmalały z 60,12 do 53,76 mln zł, a jego kapitały własne poszły w górę z 1,97 do 8,34 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: „Puls Biznesu” i Bankier napędzane w internecie. Znów bez dywidendy