SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”

W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.

Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 1,05 proc. i wyniosła 104 116 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,07 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 962 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,75 proc. do 43 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 132 egz.. Jego wynik zmalał o 4,21 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 865 egz., po spadku o 4,80 proc.

Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 12,42 proc. do 6 926 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 704

104 194

104 116

187 693

103 033

103 033

Auto Świat

133 398

82 388

77 962

137 704

85 517

80 432

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 998

44 024

43 957

84 317

43 630

43 630

Top Gear

75 873

43 182

43 132

80 210

45 616

45 027

Auto Świat Poradnik

69 422

39 865

39 865

71 863

41 873

41 873

Auto Motor i Sport

53 749

28 286

28 286

58 810

29 778

29 778

Świat Motocykli

31 755

17 012

17 012

31 650

17 510

17 510

Automobilista

19 959

8 366

8 343

19 978

8 594

8 556

Classic Auto

14 578

6 926

6 926

14 642

7 957

7 908

We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 1,39 proc. do 102 019 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 73 811 egz., po spadku o 2,42 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (47 663 egz.; wzrost o 6,25 proc.). Drugie miejsce należało do „Top Gear” (38 946 egz.; w dół o 12,28 proc.), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (35 510 egz.; - 13,87 proc. - największy spadek w rankingu).

Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskał „Świat Motocykli” (Agora) - było to 15,79 proc. do 20 874 egz.

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

194 934

102 019

102 019

189 955

103 457

103 457

Auto Świat

141 452

76 873

73 811

129 556

80 876

75 644

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

47 663

47 663

84 989

44 861

44 861

Top Gear

68 989

39 052

38 946

69 992

44 977

44 400

Auto Świat Poradnik

62 971

35 510

35 510

68 985

41 228

41 228

Auto Motor i Sport

53 000

28 412

28 412

55 020

30 022

30 022

Świat Motocykli

41 000

20 874

20 874

31 350

18 027

18 027

Automobilista

20 900

8 301

8 211

19 800

7 890

7 812


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gosc
ja polecam Auto Świat Poradnik :)
0 0
odpowiedź