Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”
W pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pierwsze miejsce w rankingu średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do „Auto-Moto”.
Liderem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu ub.r. zwiększyła się o 1,05 proc. i wyniosła 104 116 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,07 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 77 962 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik poszedł do góry o 0,75 proc. do 43 957 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei na drugą lokatę spadł „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 43 132 egz.. Jego wynik zmalał o 4,21 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 39 865 egz., po spadku o 4,80 proc.
Natomiast największy spadek w zestawieniu - o 12,42 proc. do 6 926 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W rankingu uplasował się on na miejscu siódmym, ostatnim.
I-III kwartał |
||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 704 |
104 194 |
104 116 |
187 693 |
103 033 |
103 033 |
Auto Świat |
133 398 |
82 388 |
77 962 |
137 704 |
85 517 |
80 432 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 998 |
44 024 |
43 957 |
84 317 |
43 630 |
43 630 |
Top Gear |
75 873 |
43 182 |
43 132 |
80 210 |
45 616 |
45 027 |
Auto Świat Poradnik |
69 422 |
39 865 |
39 865 |
71 863 |
41 873 |
41 873 |
Auto Motor i Sport |
53 749 |
28 286 |
28 286 |
58 810 |
29 778 |
29 778 |
Świat Motocykli |
31 755 |
17 012 |
17 012 |
31 650 |
17 510 |
17 510 |
Automobilista |
19 959 |
8 366 |
8 343 |
19 978 |
8 594 |
8 556 |
Classic Auto |
14 578 |
6 926 |
6 926 |
14 642 |
7 957 |
7 908 |
We wrześniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2013 roku zmniejszyła się o 1,39 proc. do 102 019 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 73 811 egz., po spadku o 2,42 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (47 663 egz.; wzrost o 6,25 proc.). Drugie miejsce należało do „Top Gear” (38 946 egz.; w dół o 12,28 proc.), a trzecie - do magazynu „Auto Świat Poradnik” (35 510 egz.; - 13,87 proc. - największy spadek w rankingu).
Natomiast w tym ujęciu najwięcej zyskał „Świat Motocykli” (Agora) - było to 15,79 proc. do 20 874 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Motor |
194 934 |
102 019 |
102 019 |
189 955 |
103 457 |
103 457 |
Auto Świat |
141 452 |
76 873 |
73 811 |
129 556 |
80 876 |
75 644 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
47 663 |
47 663 |
84 989 |
44 861 |
44 861 |
Top Gear |
68 989 |
39 052 |
38 946 |
69 992 |
44 977 |
44 400 |
Auto Świat Poradnik |
62 971 |
35 510 |
35 510 |
68 985 |
41 228 |
41 228 |
Auto Motor i Sport |
53 000 |
28 412 |
28 412 |
55 020 |
30 022 |
30 022 |
Świat Motocykli |
41 000 |
20 874 |
20 874 |
31 350 |
18 027 |
18 027 |
Automobilista |
20 900 |
8 301 |
8 211 |
19 800 |
7 890 |
7 812 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Ranking pism motoryzacyjnych w 2014 roku. Na czele „Motor” i „Auto-Moto”