Reklama Cadbury oczyszczona z oskarżeń o rasizm (wideo)
Spot Cadbury pokazujący zdolności i zabawy Afrykanów nie jestrasistowski - oceniła ASA, instytucja kontrolująca brytyjski rynekreklamowy. Przekazowi zarzucano utrwalanie stereotypówkolonialnych.
Reklama Cadbury, w sprawie którego kontrolująca brytyjski rynekreklamowy Advertising Standard Authority otrzymała 29 skarg,pokazuje rzemieślników i artystów z małego miasteczka w Ghanie, coma podkreślać, że firma używa w swoich produktach kakao sprowadzanez Afryki. Bohaterowie 60-sekundowego spotu bawią się wokół totemusymbolizującego ten produkt.
W protestach przeciw reklamie powtarzały się oskarżenia outrwalanie rasistowskich stereotypów kolonialnych. Firma Cadburybroniła się, twierdząc, że spot pokazuje Afrykanów jako radosnych itwórczych ludzi. Advertising Standard Authority przychyliła się dotych wyjaśnień, uznając, że przekaz wykorzystuje co prawdastereotypy, jednak nie mają one obraźliwego zabarwienia. W związkuz tym instytucja nie podjęła dalszych działań w tej sprawie.
Dołącz do dyskusji: Reklama Cadbury oczyszczona z oskarżeń o rasizm (wideo)