Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci
Amerykańscy reklamodawcy przeznaczą w bieżącym roku na reklamę online 21,7 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer.
27,4 procenta Z tej sumy (5,9 miliarda dolarów) uzyska Google. Udziały lidera na rynku wyszukiwarek w tym segmencie od kilku lat stale rosną (2004 - 13,1 procenta, 2005 - 19,2 procenta, 2006 - 24,3 procenta).
W bieżącym roku kolejny raz spadną natomiast udziały Yahoo na rynku reklamy online. O ile w latach 2004 - 2005 zwiększyły się one z 18,4 do 19,4 procenta, to w ubiegłym roku zmniejszyły się do poziomu 17,8 procenta, a w bieżącym wyniosą 16,3 procenta (3,5 miliarda dolarów).
Według analityków eMarketera przyczyną spadku Yahoo jest rosnąca konkurencja na rynku reklamy w wyszukiwarkach oraz opóźnienie startu platformy Panama.
Dołącz do dyskusji: Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci