SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci

Amerykańscy reklamodawcy przeznaczą w bieżącym roku na reklamę online 21,7 miliarda dolarów - prognozuje eMarketer.

27,4 procenta Z tej sumy (5,9 miliarda dolarów) uzyska Google. Udziały lidera na rynku wyszukiwarek w tym segmencie od kilku lat stale rosną (2004 - 13,1 procenta, 2005 - 19,2 procenta, 2006 - 24,3 procenta).

W bieżącym roku kolejny raz spadną natomiast udziały Yahoo na rynku reklamy online. O ile w latach 2004 - 2005 zwiększyły się one z 18,4 do 19,4 procenta, to w ubiegłym roku zmniejszyły się do poziomu 17,8 procenta, a w bieżącym wyniosą 16,3 procenta (3,5 miliarda dolarów).

Według analityków eMarketera przyczyną spadku Yahoo jest rosnąca konkurencja na rynku reklamy w wyszukiwarkach oraz opóźnienie startu platformy Panama.

Dołącz do dyskusji: Reklama online: Google zyskuje, Yahoo traci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl