Reklama tv w 2010 r.: TVN zarobiła najwięcej, TVP z dużymi wzrostami
W ub.r. największe wpływy reklamowe wśród stacji telewizyjnych osiągnęły TVN i Polsat. Natomiast TVP 1 i TVP 2 zanotowały wzrosty tych przychodów o ok. 30 proc.
Jak wynika z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl, w 2010 roku TVN jako jedyny polski kanał telewizyjny zarobiła z reklam ponad 3 mld zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji). Stacja osiągnęła wpływy reklamowe o 9 proc. większe niż w 2009 roku. Z kolei przychody reklamowe Polsatu zwiększyły się o 10,8 proc.
Jednak wśród głównych kanałów to TVP 1 i TVP 2 osiągnęły największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych. I tak TVP 1 zarobiła 29,3 proc., a TVP 2 – 33,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Z kolei wśród stacji tematycznych największą dynamikę przychodów reklamowych zanotowała 4fun.tv, która zarobiła z reklam ponad dwa razy więcej (dokładnie – o 116,8 proc.) niż w 2009 roku. Przychody TV Puls zwiększyły się o 94,2 proc., a Vivy Polska – o 51,5 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
2010 | 2009 | |
TVN | 3 096 745 883 zł | 2 838 703 190 zł |
Polsat | 2 873 360 720 zł | 2 592 128 784 zł |
TVP 1 | 2 306 227 726 zł | 1 783 578 209 zł |
TVP 2 | 1 545 187 118 zł | 1 155 909 585 zł |
Viva Polska | 578 323 615 zł | 381 705 840 zł |
TV Puls | 572 040 727 zł | 294 616 283 zł |
AXN | 452 291 108 zł | 367 046 547 zł |
4fun.tv | 330 847 465 zł | 152 639 725 zł |
TVN 24 | 318 620 955 zł | 256 337 347 zł |
MTV | 273 706 175 zł | 221 279 915 zł |
monitorowane tytuły razem | 14 879 569 988 zł | 12 069 373 572 zł |
Dołącz do dyskusji: Reklama tv w 2010 r.: TVN zarobiła najwięcej, TVP z dużymi wzrostami