Ponad 50 tys. zł za reklamę przy prognozie pogody i "M jak miłość" w TVP
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej podało cennik reklamowy na styczeń 2022 roku. Najwięcej - ponad 50 tys. zł - trzeba zapłacić za spoty emitowane przy prognozie pogody w TVP 1 i przy serialu "M jak miłość" w TVP2.
58,4 tys. zł (cena netto bez rabatów dla spotu 30-sek.) kosztuje reklama przy wieczornej prognozie pogody w TVP1 niedziele. Przy emisji w dni powszednie stawka jest niższa i wynosi 48,9 tys. zł.
53,7 tys. zł kosztuje z kolei spot przy "Wiadomościach" w dni robocze.
Za reklamę przy serwisie sportowym reklamodawcy zapłacą 33,8 tys. zł w niedziele i 23,4 tys. zł od poniedziałku do piątku.
Na 35,6 tys. zł wyceniono w TVP1 spot przy serialu "Ojciec Mateusz". 34,2 tys. zł kosztuje spot przy serialu "Na sygnale" i 6 tys. zł przy serialu "Komisarz Alex".
W styczniu TVP1 będzie transmitować zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem. Spot przy relacji wyceniono na 49 tys. zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-tvp-grupy-rozliczeniowe-tvn-media-reklama-w-telewizji ##
W TVP2 najwięcej tradycyjnie kosztuje reklama przy serialu "M jak miłość" - na 54,5 tys. zł.
45 tys. zł natomiast zapłacą marketerzy zainteresowani emisją reklamy przy sobotnim programie "Voice Senior". Na 37,5 tys. zł wyceniono reklamę przy serialu "Na dobre i na złe", i na 35,2 tys. zł przy "Barwach szczęścia".
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.
Według danych Publicis Groupe w pierwszych trzech kwartałach br. nakłady na reklamy telewizyjne zwiększyły się o 15,7 proc. do 3,01 mld zł, a łączna warto polskiego rynku reklamowego wzrosła o 18 proc. do 7,18 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Ponad 50 tys. zł za reklamę przy prognozie pogody i "M jak miłość" w TVP