SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy Gripexu Max i HotActive Forte wstrzymane, wg GIF wprowadzają w błąd (wideo)

Telewizyjne spoty promujące Gripex Max i Gripex HotActive Forte pokazujące kierowców rajdowych mają zostać natychmiast wstrzymane, bo wprowadzają w błąd - uznał Główny Inspektor Farmaceutyczny.

Główny Inspektor Farmaceutyczny wezwał firmę USP Zdrowie do wstrzymania emisji reklam produktów Gripex Max i Gripex HotActive Forte, w których użyto sformułowania: „wybieramy tak samo: maksymalną siłę Gripexu zawartą w saszetkach lub tabletkach”.

Kampania wystartowała jesienią ub.r. Za jej realizację odpowiadały firmy Unlimited, Selfish 3 i Starcom Mediavest Group.

Reklamy te według Głównego Inspektora Farmaceutycznego wprowadzają w błąd, bo sugerują, że Gripex Max i Gripex HotActive Forte różnią się jedynie postacią - jeden jest w tabletkach, drugi w saszetkach. Tymczasem GIF zwraca uwagę, że oba produkty mają inny skład i zastosowanie. Gripex HotActive Forte przeznaczony jest do krótkotrwałego łagodzenia objawów przeziębienia, a Gripex Max - do krótkotrwałego leczenia nasilonych objawów, w tym suchego kaszlu.

Poza tym GIF uznał, że spot telewizyjny może sugerować, że żaden z tych produktów nie ma wpływu na zdolność prowadzenia pojazdów czy obsługi maszyn, bo pokazano w nim, że farmaceutyki te przyjmują kierowcy rajdowi na krótko przed startem. Tymczasem USP w ulotce Gripex HotActive Forte informuje, że produkt ten może zmniejszać zdolność koncentracji i upośledzać czas reakcji. Z kolei w ulotce Gripex Max napisano, że przyjmując go należy zachować ostrożność w trakcie prowadzenia samochodów i obsługi urządzeń mechanicznych. W opinii GIF z tych powodów reklama ta narusza Prawo Farmaceutyczne, bo wprowadza w błąd.

Dodatkowo wskazano, że zawarte w filmie reklamowym hasła „i sprawy szybko przyjmują obrót” oraz „jutro zawody” i pokazany w nim wizerunek wyleczonych rajdowców także naruszają przepisy Prawa Farmaceutycznego, bo zgodnie z nimi reklama nie powinna zwierać treści zapewniających, że stosowanie leku gwarantuje właściwy skutek.

Przedstawiciele USP złożyli wyjaśnienia do GIF stwierdzając m.in., że reklama w żaden sposób nie sugeruje by przyjmowanie któregokolwiek z leków miało miejsce na chwilę przed startem rajdu, do którego przygotowują się bohaterowie reklamy. Potwierdzeniem na to ma być hasło „jutro zawody” ewidentnie informujące, że zawodnicy zażywają Gripex dzień przed rajdem.

GIF, mimo wyjaśnień złożonych przez USP, podtrzymał swoją decyzję i nakazał firmie natychmiastowe wstrzymanie reklam Gripexu Max i Gripexu HotActive Forte.

USP może odwołać się od tej decyzji i zwrócić się do GIF o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Dołącz do dyskusji: Reklamy Gripexu Max i HotActive Forte wstrzymane, wg GIF wprowadzają w błąd (wideo)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Kiedy się wezmą za reklamy Sralutanów, Pierdzixów i Kutaspirazolów?
0 0
odpowiedź
User
dfsa
Do gimba po giertychowej maturze, który to pisał: odmienia się "gripeksu".
0 0
odpowiedź
User
pavv
Kiedy się wezmą za reklamy Sralutanów, Pierdzixów i Kutaspirazolów?
0 0
odpowiedź