Reklamy tygodnia: Ibuprom, Rossmann, Pepsi (wideo)
Tym razem do zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia wytypowaliśmy jedną produkcję zagraniczną i dwie polskie. Są to: arabska kampania Pepsi oraz rodzime działania reklamowe Ibupromu i drogerii Rossmann.
Ibuprom
Agencje: Agencja 2012, Mets (MEC)
Fajna gra słów, ciekawy sposób na zwrócenie uwagi przechodniów. Brawo dla autorów nowych wersji starych porzekadeł.
Na nośnikach reklamy zewnętrznej w całej Polsce trwa kampania promująca lek przeciwbólowy Ibuprom. Nowa komunikacja powstała na podstawie polskich przysłów. Porzekadła w zabawny sposób nawiązują do zwycięskiej walki Ibupromu z bólem: „ Ból i ryby głosu nie mają”, „Głową bólu nie przebijesz”, „Hulaj dusza bólu nie ma”, „Jak ból Tobie tak jemu Ibuprom”. Layouty reklam mają bardzo prostą formę - białe napisy umieszczono na fioletowym tle.
Jest to piąta edycja kampanii outdoorowej Ibupromu. Marka od 2015 roku obecna jest w przestrzeni miejskiej z charakterystycznymi plakatami. W 2016 roku wiosną na kilkuset citylightach i billboardach konsumenci mogli zobaczyć zwalczanie bólu ukazane w kontekście istotnych i charakterystycznych miejsc w największych miastach w Polsce. Natomiast jesienny wariant był oparty na oryginalnych layoutach typograficznych.
Za kreację odpowiedzialna jest Agencja 2012 wraz z działem marketingu USP Zdrowie, natomiast zakupem mediów zajmował się dom mediowy Mets, należący do grupy MEC.
Rossmann Polska
Agencje: Isobar Polska, Papaya Films, BluewayCom
Sprytny sposób na „niby” lokowanie produktu. W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że oglądamy właśnie serial znany z anteny Polsatu. A tu niespodzianka – to tylko reklama z jego bohaterkami w rolach głównych.
Ruszyła kampania reklamowa drogerii Rossmann, której bohaterkami są Anita Sokołowska, Małgorzata Socha, Joanna Liszowska i Magdalena Stużyńska - aktorki grające główne role w serialu „Przyjaciółki” w Polsacie.
W pierwszej odsłonie kampanii Anita Sokołowska, Małgorzata Socha, Joanna Liszowska i Magdalena Stużyńska promują uruchomiony właśnie program promocyjny „Klub Rossmann”, do którego można dołączyć poprzez aplikację mobilną Rossmann PL (dostępną na urządzenia z Androidem, iOS i Windwos Phone). W ramach „Klubu Rossmann” dostępne będą regularne promocje dopasowane do potrzeb różnych klientów, porady oraz dodatkowy rabat na wydruk zdjęć w drogeriach Rossmann. Z nowej oferty mogą korzystać uczestnicy funkcjonującego już od jakiegoś czasu programu „Rossnę!” skierowanego do kobiet w ciąży oraz matek dzieci w wieku do 3 lat.
W kolejnym spocie będzie reklamowana promocja dla członków „Klubu Rossmann”, w ramach której przy zakupie czterech różnych produktów do pielęgnacji twarzy dwa tańsze otrzyma się za darmo. Z oferty użytkownik będzie mógł skorzystać raz. Promocja zacznie się w sobotę 20 maja i potrwa do 30 maja lub do wyczerpania zapasów.
Reklamy z udziałem Anity Sokołowskiej, Małgorzaty Sochy, Joanny Liszowskiej i Magdaleny Stużyńskiej są utrzymane w konwencji serialu obyczajowego o grupie przyjaciółek. Dotychczas spośród tych aktorek zdecydowanie najczęściej w reklamach występowała Małgorzata Socha. Obecnie promuje sieć sklepów meblowych Agata, wcielając się w różne role, niedawno była jedną z bohaterek jubileuszowej kampanii biżuterii Apart, a wcześniej grała w reklamach m.in. sieci Play, samochodów Skoda, chipsów Sunbites i dezodorantu Rexona.
Biuro prasowe Rossmann Polska nie odpowiedziało na razie na nasze pytania dotyczące przebiegu nowej kampanii reklamowej i firm marketingowych, które ją przygotowały. Według naszych ustaleń akcja będzie realizowana przede wszystkim w internecie i telewizji, a kreacją reklam zajęła się agencja Isobar Polska. Za produkcję spotów odpowiada dom produkcyjny Papaya Films. Reżyserem spotów jest Bartosz Dombrowski. Media zaplanował Blueway Com.
Pepsi „Hand in Hand, We Can”
Agencje: Impact BBDO Jeddah, Glassworks Barcelona
Ta reklama dowodzi, że Pepsi może być synonimem dobrych reklam. Ostatnia wpadka ze spotem z Kendall Jenner pokazała, że bywa z tym różnie. Aczkolwiek – spot na rynek arabski przygotowały zewnętrzne agencje, a ten „pechowy” z Jenner – wewnętrzna agencja Pepsi. Jaki z tego morał?
Arabski oddział Pepsi prowadzi na terenie Arabii Saudyjskiej kampanię reklamową pod hasłem „Hand in Hand, We Can”.
W spocie pokazano, jak sześciu sportowców z Arabii Saudyjskiej toczy na pustyni – zarówno w pojedynkę, jak i razem - walkę z demonami. Uosobieniem tych demonów są np. cyfrowi wojownicy ninja, kryształowe wilki, czerwone, magiczne kule, a na końcu - olbrzymi potwór z kamienia. Gdy w pewnym momencie jeden z piłkarzy otwiera puszkę Pepsi, nagle pojawia się cała armia piłkarzy, rzesza rycerzy. Wszyscy łączą się w walce z gigantycznym potworem. Reklama ta ma być metaforą realnego życia. Ma pokazywać, że trzeba łączyć się z innymi po to, by wspólnie móc podejmować ekstremalne wyzwania.
Za kreację reklam odpowiadają agencje Impact BBDO Jeddah i Glassworks Barcelona. Produkcją zajęła się firma Sauvage.
Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Ibuprom, Rossmann, Pepsi (wideo)
https://vimeo.com/216533641