Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób
Korzystanie z internetu deklaruje już 62,7 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 18,9 mln osób - wynika z badania NetTrack. Rośnie popularność Google, YouTube’a i Facebooka, a maleje Allegro, Interii i NK.pl.
Z najnowszego badania NetTrack - zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. - wynika, że z internetu korzysta już 62,7 proc. Polaków. W poprzedniej fali badania (marzec - maj br.) zadeklarowało to 59,7 proc., a we wcześniejszych - 57,5 proc. (listopad ub.r. - styczeń br.) oraz 56,7 proc. (sierpień - październik ub.r.).
Tym samym penetracja sieci pierwszy raz przekroczyła poziom 60 proc. W przeliczeniu na populację Polski liczba internautów jest obecnie szacowana na 18,905 mln osób. To o 1,8 mln więcej niż rok wcześniej.
Niezmiennie ponad dwie trzecie polskich internautów korzysta z sieci codziennie lub prawie każdego dnia, a ponad jedna piąta - kilka razy w tygodniu. 96 proc. łączy się z internetem w domu, a 30 proc. - także poza domem.
Zwyczaje | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Jak często korzysta z internetu? | ||
codziennie lub prawie codziennie | 68,2% | 68,1% |
kilka razy w tygodniu | 21,8% | 23,0% |
raz na tydzień | 6,1% | 5,0% |
kilka razy w miesiącu | 2,6% | 2,6% |
raz na miesiąc | 0,6% | 0,7% |
rzadziej niż raz na miesiąc | 0,7% | 0,6% |
trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Gdzie korzysta z internetu? | ||
w domu | 96,2% | 96,3% |
poza domem | 31,6% | 30,7% |
mobilnie, w drodze, w innym miejscu Hot Spot z WiFi | 8,0% | - |
65 proc. polskich internautów stanowią osoby w wieku od 15 do 39 lat, natomiast tylko 7 proc. - ludzie mający 60 lat i więcej. Już 34 proc. użytkowników sieci, o 4 pkt proc. więcej niż rok wcześniej, ma wykształcenie podstawowe lub zasadnicze.
Profil internautów | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 49% |
kobiety | 51% | 51% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Kategoria wieku | ||
15-24 lata | 25% | 27% |
25-39 lat | 40% | 39% |
40-59 lat | 28% | 29% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Poziom wykształcenia | ||
podstawowe | 14% | 13% |
zasadnicze | 20% | 17% |
średnie | 41% | 41% |
wyższe | 25% | 29% |
Google rozpoznaje już 62,7 proc. polskich internautów (1,5 pkt proc. więcej niż przed rokiem), Facebooka - 44,9 proc. (wzrost o 6,2 pkt proc. w skali roku), a YouTube’a - 30,5 proc. (w górę o 8,4 pkt proc.). Za to Allegro straciło pod tym względem 4,7 pkt proc., Interia - 1,9 pkt proc., a NK.pl - 3,8 pkt proc.
Analogiczne zmiany nastąpiły w deklarowanej odwiedzalności tych serwisów.
Ranking | ||
| VIII - X 2013 | VIII - X 2012 |
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 62,7% | 61,2% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 49,3% | 54,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 44,9% | 38,7% |
ONET (www.onet.pl) | 42,5% | 41,1% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 40,2% | 37,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 30,5% | 22,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,4% | 20,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 17,8% | 21,6% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 12,6% | 10,3% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 9,8% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,8% | 90,4% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 63,6% | 59,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 62,2% | 65,3% |
ONET (www.onet.pl) | 55,8% | 55,0% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 52,2% | 52,0% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 47,2% | 44,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,9% | 32,5% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 30,5% | 33,8% |
NK.PL (www.nk.pl) | 22,1% | 38,0% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 15,6% | - |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od sierpnia do października br. wyniosła 6 673 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.
Dołącz do dyskusji: Rekordowy zasięg internetu: 62,7 proc. Polaków, 18,9 mln osób