Reuters pomoże Facebookowi w walce z dezinformacją. Będzie identyfikował fake newsy publikowane w serwisie
Reuters i Facebook zawarły umowę w ramach której agencja informacyjna dołączy do organizacji typu fact-checkers pracujących dla serwisu Marka Zuckerberga. Zespół stworzony przez Reutersa będzie identyfikować i oznaczać treści zawierające dezinformacje na Facebooku, zaś rozpoznane fake newsy mają być mniej widoczne dla użytkowników platformy.
Dla Facebooka publikowanie treści rozpowszechniających dezinformacje staje się dla tego serwisu coraz poważniejszym problemem. Szczególnie w obliczu kampanii wyborczych w konkretnych krajach, w tym także tegorocznych wyborów prezydenckich zaplanowanych w Stanach Zjednoczonych.
Facebook od dawna deklaruje że stara się skutecznie walczyć ze zjawiskiem fake newsów, teraz ma uzyskać pomoc w tej kwestii ze strony Reutersa, najbardziej znanej agencji informacyjnej.
Reuters będzie walczyć z fake newsami
Według informacji podanych przez Reutersa oraz Facebooka obaj partnerzy zawarli umowę o współpracy w zakresie walki z dezinformacją.
Porozumienie przewiduje, że czteroosobowy zespół ekspertów stworzony przez Reutersa będzie identyfikował fake newsy pojawiające się na Facebooku. Według zapowiedzi zespół będzie się zajmował nagłówkami wiadomości zamieszczanych w serwisie, a także zdjęciami i plikami wideo, ale tylko tymi które wcześniej zostaną wytypowane przez Reutersa lub pracowników Facebooka.
Po zbadaniu prawdziwości określonych materiałów i zakwalifikowaniu ich jako fake newsy wspomniany zespół opublikuje informację na ten temat na swoim blogu. W dalszej kolejności Facebook podejmie decyzję o odpowiednim oznaczeniu treści zawierających dezinformacje oraz obniżeniu ich widoczności w Newsfeedach użytkowników.
Reuters nie jest jedyny
Facebook będzie płacił Reutersowi za identyfikowanie przez agencję fake newsów, nie są jednak znane dokładne warunki finansowe umowy.
Obecne porozumienie oznacza, że Reuters stanie się jedną z wielu organizacji świadczących Facebookowi usługi fact-checkingu. W sumie na świecie serwis współpracuje obecnie z takimi firmami w 60 krajach, w Polsce zajmują się tym agencja AFP oraz Stowarzyszenie Demagog.
W IV kwartale 2019 r. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.
Dołącz do dyskusji: Reuters pomoże Facebookowi w walce z dezinformacją. Będzie identyfikował fake newsy publikowane w serwisie