RMF FM utrzymuje pozycję lidera
Większy dystans między liderem RMF FM a Radiem Zet
Najnowsza fala badań SMG/KRC (sierpień - październik 2005) potwierdza niezmienną pozycję RMF FM jako lidera na polskim rynku radiowym. W przypadku wszystkich najważniejszych wskaźników słuchalności stacja dystansuje pozostałe rozgłośnie radiowe.
Udziały radia RMF FM w rynku słuchalności wyniosły w ostatniej fali badania 22,4% (w tym samym okresie ub.r. - 22,8 proc.).
Zasięg dzienny RMF FM wynosi 27%, co oznacza, że każdego dnia słucha tej stacji ponad 8 milionów słuchaczy w całej Polsce, o ponad 1,5 miliona więcej niż kolejnej stacji.
Na drugim miejscu plasuje się Radio Zet 17,5 proc. udziałem w rynku (20,7 proc. rok wcześniej), na trzecim Program I Polskiego Radia z wynikiem 14,5 proc. (15,6 proc.), a na czwartym "Trójka" - 5,9 proc. (5,5 proc.).
Słuchalność stacji radiowych | ||
| Zasięg dzienny | Udział w rynku |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 26,9% | 22,4% |
Radio Zet | 21,9% | 17,5% |
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia | 15,5% | 14,5% |
Trójka - Program 3 Polskiego Radia | 6,8% | 5,9% |
Radio Maryja | 3,5% | 2,1% |
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia | 1,2% | 0,7% |
Bis Polskie Radio | 0,9% | 0,6% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radio Wawa | 1,3% | 1,0% |
Radiostacja | 1,4% | 0,8% |
Radio TOK FM | 0,8% | 0,6% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [34] | 10,3% | 8,5% |
Audytorium 17 [17] | 7,8% | 5,4% |
Grupa AGORA [27] | 5,5% | 4,4% |
Grupa AD.POINT [11] | 2,3% | 1,5% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, sierpień 2005 – październik 2005 |
Tymczasem rośnie słuchalność radia RMF FM wśród mężczyzn w wieku od 25 do 44 lat, a więc w jednej z najbardziej atrakcyjnych pod względem komercyjnym grup docelowych. Ponad 38% mężczyzn w tym wieku każdego dnia włącza radio RMF FM i pozostaje z tą stacją średnio ponad trzy godziny. Jest to wzrost zasięgu dziennego o blisko 2% w stosunku do poprzedniej fali.
- Wynika z tego, że Panowie jeszcze chętniej wybierają najlepszą muzykę i najistotniejsze fakty, pozostając nieczułymi na nowe propozycje konkurencji - czytamy w komunikacie RMF FM.
ZASIĘG DZIENNY | |||
Mężczyźni, 25-44 lata | |||
| czerwiec 2005 : sierpień 2005 | lipiec 2005 : wrzesień 2005 | sierpień 2005 : październik 2005 |
Radio RMF FM | 36,3% | 36,3% | 38,2% |
Radio Zet | 32,7% | 31,1% | 31,7% |
Polskie Radio Program 3 | 10,8% | 10,1% | 10,0% |
Polskie Radio Program 1 | 8,8% | 9,7% | 9,6% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company |
Dołącz do dyskusji: RMF FM utrzymuje pozycję lidera