Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi
Pod koniec sierpnia Wirtualna Polska - pod marką WPmobi -oficjalnie wystartowała jako wirtualny operator komórkowy. Zpoczątkiem września rozpoczyna się intensywna kampania reklamowatej oferty.
"Naszą grupą docelową są osoby w wieku 15-24, z dużych miast,korzystające z Internetu oraz pre-paidów - czyli takie, które popierwsze mają sceptyczny stosunek do reklam, a po drugie - dużoczasu spędzają przy komputerze oraz poza domem w towarzystwieprzyjaciół. W związku z tym kampanię WPmobi oparliśmy na dwóchsilnych filarach: Internecie oraz na outdoorze i mediachniestandardowych." - mówi Joanna Pawlak, Dyrektor Marketingu iSprzedaży w WP.
Kampania rozpoczęła się niestandardowym uderzeniem. W dniuoficjalnego launchu w godzinach 20.00-01.00 Pałac Kultury wWarszawie został podświetlony z czterech stron na różowo. Topierwsza tego typu akcja w historii PKiN. Dodatkowo, w najbardziejzatłoczonych miejscach Warszawy (Nowy Świat, Chmielna, metroCentrum, metro Świętokrzyska) pojawiły się GoBoardy - mobilnenośniki ambientowe z hasłem "Zobacz RÓŻnicę". Za ich pomocą rozdanoprzechodniom kilka tysięcy różowych okularów. Następnego dniawykupiona została także pierwsza strona w sześciu wydaniach Metra -udająca "jedynkę" gazety i wyjaśniająca całe zdarzenie.
"Podświetlenie PKiN było ogromnym przedsięwzięciem. Na kopułkachwokół Pałacu musieliśmy ustawić sprzęt oświetleniowy o łącznejwadze półtorej tony. Największym wyzwaniem było podświetleniegórnych partii budynku. Świecenie tego kolosa udało nam się jednakprzeprowadzić zgodnie z planem. Doceniła to także nasza grupadocelowa - zdjęcia podświetlonego PKiN zrobione przez przechodniówpojawiły się na prywatnych blogach w Internecie." - opowiadaNatalia Hatalska-Wozniak, Kierownik Zespołu Komunikacji w WP.
Kampania WPmobi prowadzona będzie zarówno na tradycyjnychnośnikach wysokozasięgowych (prasa, outdoor, radio), jak i nanośnikach niestandardowych (uchwyty w autobusach, wlepki wpociągach, metrze, na lustrach w sieciach odzieżowych).
"Kampanię koncentrujemy w siedmiu największych miastach wPolsce, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Katowicach. Tuwidoczny będzie przede wszystkim silny outdoor: wykorzystaliśmytakie nośniki, jak citylighty wraz z projektem specjalnymumieszczonym na dachach przystanków, cityscrolle ustawione wmiejscach spowolnionego ruchu oraz tyły autobusów - tzw. fullbacki.Ale nie oznacza to, że nie będzie nas także i w mniejszychmiejscowościach. Tu staramy się dotrzeć do naszej grupy docelowejza pomocą niestandardowych nośników - między innymi wykorzystującnaklejki w sieciach odzieżowych, w pociągach TLK, ekspresach iIntercity, stojaki w sieciach restauracji, czy będąc na ulotkachpizzerii DaGrasso, PizzaHut i TelePizza." - mówi Natalia Hatalska."Nie zabraknie nas również w miejscach, w których młodzież spędzanajwięcej czasu - a zatem na uczelniach, w szkołach średnich i& wklubach. W tych miejscach wykorzystujemy nie tylko wlepki, aletakże plakaty B1."
"Dobierając media, zrezygnowaliśmy z telewizji." - mówi JoannaPawlak, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży w WP. "Okazało się bowiem,że to najmniej popularny sposób spędzania wolnego czasu przez naszągrupę docelową. Na pierwszym miejscu stawiają oni Internet, nakolejnych przebywanie wraz z przyjaciółmi poza domem: wkawiarniach, klubach, centrach handlowych."
- prasa: młodzieżowa, city info, komputerowa(m.in. Metro, Co jest grane, Twist, Bravo, Play etc.);
- radio: kampania w Radiu Zet, RMF FM, RMFMaxxx, Radiostacji, sieci ESKA;
- outdoor: citylighty tradycyjne + projektspecjalny na dachach przystanków, cityscrolle, fullbacki - tyłyautobusów;
- Internet: silna kampania autopromocyjna.
Nośniki niestandardowe:
- indoor: plakaty B1 w szkołach średnich, nauczelniach, w toaletach klubów i kawiarni; wlepki na uczelniach;plakaty i wobblery w sieciach odzieżowych;
ambitne: HandyMedia - uchwyty w autobusach, wlepki w pociągach, wmetrze warszawskim, naklejki na lustrach w sieciach odzieżowych; naławkach
w szkołach językowych, tablestandy w restauracjach; naklejkifluorescencyjne na oparciach foteli w kinach.
Wariacje hasła w zależności od miejsca:
- Kina: Zaspokoisz apetyt na kino
- Uchwyty w autobusach: Masz Internet wgarści
- Pociągi: Jazda za darmo - tylko wInternecie
- Sieci odzieżowe: Ściągniesz dane szybciej niżciuchy
- Restauracje: Serwujemy Internet; Poczta wserwisie
- Metro: Odjazd na całej linii
Kreacja:
Agencja reklamowa Testardo Red Cell.
Zakup i planowanie mediów:
InitiativeMedia, Zespół Komunikacji Wirtualnej Polski.
Dołącz do dyskusji: Ruszyła kampania wizerunkowa sieci komórkowej WPmobi