Rynek wyrobów czekoladowych wzrósł o 6,4% r/r w IV 2011 - III 2012 r.
Wartość polskiego rynku wyrobów czekoladowych wzrosła o 6,4% r/r do 4997 mln zł w okresie kwiecień 2011 r. - marzec 2012 r., wynika z danych firmy Nielsen, cytowanych przez "Rzeczpospolitą". W tym czasie rynek cukierków odnotował spadek o 1,7% r/r do 1039,6 mln zł.
Zdaniem ekspertów w tym roku priorytetem dla producentów słodyczy będzie utrzymanie rentowności na przyzwoitych poziomach, podaje gazeta.
"Rosnąca konkurencja zmusza firmy do optymalizacji kosztów, a to z kolei sprzyja inwestycjom zwiększającym efektywność produkcji. Dobrym przykładem jest Wawel, który w ostatnich latach znacząco zwiększył moce w zakładzie w Dobczycach. I szykuje się do kolejnych inwestycji o wartości 40 mln zł" - czytamy też w "Rz".
Według Nielsena, największy udział w rynku czekolady mają batony i wafle (34,4%), a kolejne miejsca zajmują: praliny (28,5%), czekolady (27,0%) oraz draże (5,5%).
Dołącz do dyskusji: Rynek wyrobów czekoladowych wzrósł o 6,4% r/r w IV 2011 - III 2012 r.