„Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań dzienników (dane za sierpień)
W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w sierpniu 2017 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 214 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 711 egz., o 2,01 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 15,80 proc. do 3 416 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 25,70 proc. i wyniósł 357 egz.
Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 19,27 proc. do 176 egz., zanotował z kolei „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu był ósmy.
Tylko jeden dziennik w sierpniu br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku zmalał o 13,19 proc. i wyniósł 586 egz.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu 2017 roku należała do „Dziennika Bałtyckiego” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej wynik wyniósł 931 egz., po wzroście o 198,40 proc.
Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa), awansujący z szesnastej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 592 egz., po wzroście o 536,56 proc. - największym w zestawieniu.
Podium, po awansie z 5. pozycji, uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 65,06 proc. do 444 egz.
Najwięcej stracił tutaj „Kurier Lubelski” (również Polska Press Grupa) - było to 79,21 proc. do 21 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 15. na 21.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Bałtycki” liderami sprzedaży e-wydań dzienników (dane za sierpień)