Saatchi&Saatchi IS przy spadku wpływów zwiększyła zysk. Wyższe przychody od firm z Publicis Groupe
W ub.r. przychody agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS (Publicis Groupe) zmalały 8 proc. do 96,34 mln zł, a dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. do 84,83 mln zł i większym wpływom od firm powiązanych z nią jej zysk netto wzrósł z 3 do 8,43 mln zł.
Przychody Saatchi&Saatchi IS w kraju zmniejszyły się z 56,08 mln zł w 2018 roku do 49,21 mln zł w ub.r., a te z zagranicy - z 48,7 do 17,13 mln zł.
Wpływy agencji od innych firm z koncernu Publicis Groupe poszły w górę z 21,81 do 33,71 mln zł. W ub.r. było to przede wszystkim 10,13 mln zł od Digitas Poland, 9,85 mln zł od Saatchi & Saatchi Group Limited, 3,98 mln zł od niemieckiej spółki Sapient, 2,6 mln zł od Pixelpark i 2,03 mln zł od Prodigious.
W połowie ub.r. nastąpiły zmiany w zarządzie Saatchi&Saatchi IS: Thomasa Barbusse i Justina Billingsleya zastąpili Jarosław Ziębiński i David Clark. Prezesem agencji niezmiennie jest Tomasz Pawlikowski.
Koszty 15 proc. w dół, 34 pracowników mniej
Wydatki operacyjne Saatchi&Saatchi IS w ub.r. wyniosły 84,83 mln zł, co wobec 99,86 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 15 proc. Wynika to głównie ze spadku nakładów na usługi obce z 54,06 do 40,89 mln zł, na wynagrodzenia - z 34,92 do 30,89 mln zł oraz na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,64 do 5,52 mln zł.
Średnie zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 290 etatów, wobec 323,75 w 2018 roku.
Z kolei wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 3,33 do 5,41 mln zł, na amortyzację - z 713,5 do 752,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 770,4 tys. zł do 1,05 mln zł.
Na zakup usług od innych podmiotów z Publicis Groupe agencja przeznaczyła 13,85 mln zł. 8,43 mln zł wydano w Prodigious, 2,07 mln zł w Starcomie, a 889,1 tys. zł w Publicis Groupe Holdings.
Zysk mocno w górę
Dzięki dużo większemu spadkowy kosztów operacyjnych niż przychodów znacząco poprawiły się wyniki rentowności Saatchi&Saatchi IS. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 4,92 do 11,51 mln zł, zysk operacyjny - z 4,92 do 11,69 mln zł, zysk brutto - z 4,18 do 10,83 mln zł, a zysk netto - z 3,01 do 8,43 mln zł.
Firma zapłaciła w ub.r. 2,4 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,17 mln zł rok wcześniej.
100 proc. udziałów agencji ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.
Jakie są wyniki innych polskich firm z Publicis Groupe?
W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. - Rok 2019 przebiegał pod znakiem renegocjacji istniejących kontraktów oraz pewnego spowolnienia działań klientów ze względu ogromną aktywność rok wcześniej - opisała firma w sprawozdaniu. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 wpływów i 224 tys. zł zysku.
W przypadku agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 21,7 proc. do 21,85 mln zł, a zysk operacyjny z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.
Przychody agencji public relations MSL Group zwiększyły się o 23,3 proc. do 40,57 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 33,9 proc. do 38,68 mln zł zysk netto zmalał z 3,56 do 2,08 mln zł. W związku z epidemią firma wprowadziła oszczędności, m.in. obniżki pensji.
Natomiast agencja produkcyjna Prodigious zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 15,65 mln zł oraz zysku netto z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł. Ponad połowę przychodów zapewniła firmie agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS.
Dołącz do dyskusji: Saatchi&Saatchi IS przy spadku wpływów zwiększyła zysk. Wyższe przychody od firm z Publicis Groupe