SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SalesTube: przychody 67 proc. w górę, 2 mln zł zysku netto

Agencja marketingu internetowego SalesTube (należy do Gruop One) w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 67,4 proc. do 105,47 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 2,5 do 2,05 mln zł. Ponad połowa wpływów firmy pochodzi od Value Media.

Joanna Czekaj, dyrektor zarządzająca SalesTube Joanna Czekaj, dyrektor zarządzająca SalesTube

Przychody SalesTube od innych podmiotów z Gruop One poszły w górę rok do roku z 46,19 do 55,28 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią wpływy od domu mediowego Value Media, które w ub.r. wyniosły 40,93 mln zł.

Ponadto SalesTube zanotowała 10,05 mln zł przychodów od Mediaplus Warsaw, 2,44 mln zł od RL Media (współwłaścicielem tej spółki jest Robert Lewandowski), 967,7 tys. zł od Labcon i 885,4 tys. zł od Gong.

SalesTube pozycjonuje się jako agencja dla branży e-commerce, oferuje usługi z zakresu samego e-commerce, działań marketingowych różnego typu, a także technologii i analityki. W lutym br. agencja uruchomiła, wspólnie z rosyjską firmą Artox Media, oddział w Moskwie.

Koszty 71 proc. w górę, zysk na kapitał zapasowy

Wydatki operacyjne SalesTube w ub.r. wyniosły 102,49 mln zł, po wzroście o 71,3 proc. z 59,81 mln zł rok wcześniej. Ich zdecydowana większość do nakłady na usługi obce (czyli głównie powierzchnie reklamowe kupowane dla klientów), które poszły w górę z 57,2 do 97,9 mln zł.

Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 1,79 do 3,21 mln zł, zużycia materiałów i energii - z 50,4 do 107,3 tys. zł, podatków i opłat - z 6,5 do 57,4 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 229,1 do 419,7 tys. zł. Na koniec ub.r. w spółce pracowały na etacie 74 osoby. Natomiast nakłady na amortyzację zmalały ze 184,9 do 159,7 tys. zł.

Pozostałe przychody operacyjne SalesTube poszły w górę z 0,2 do 94,6 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne skurczyły się ze 102,6 do 24,9 tys. zł. Natomiast wpływy finansowe wzrosły z 1 do 15 tys. zł, a koszty finansowe - ze 126,6 do 301,4 tys. zł.

W konsekwencji zmalały wyniki rentowności firmy. Zysk sprzedażowy spadł z 3,18 do 2,99 mln zł, zysk operacyjny - z 3,08 do 3,06 mln zł, zysk brutto - z 2,95 do 2,77 mln zł, a zysk netto - z 2,5 do 2,05 mln zł.

Jedynym udziałowcem SalesTube jest Group One. Na początku września zdecydowała, że zysk netto spółki z ub.r. w całości trafi na jej kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: SalesTube: przychody 67 proc. w górę, 2 mln zł zysku netto

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl