SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze większy zarobek TVP iTVN

Liderem wpływów reklamowych w I półroczu 2009 r. była telewizjaTVN. Stacja zarobiła cennikowo 1 374 mln złotych, drugie miejsceprzypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscuznalazła się VIVA Polska. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, PTKCentertel oraz Polkomtel.

Wpływy z reklam TVN w I półroczu br. wyniosły 1374 mln zł i były o 7,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pldane TNS OBOP, które powstały na podstawieoficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TelewizjaPolsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1116 mln zł (o 13 proc. mniej niż w 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 zkwotą 856 mln zł, czyli o 23 proc. wyższą niż rok wcześniej.Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowaławzrost wpływów z reklam o 26 proc. do poziomu 576 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, którabyła jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychodywyniosły 162 mln zł i były o 162 proc. wyższe niż roktemu.


I poł. 2009*ZMIANA
TVN1 374 645 117 zł7,3%
Polsat1 166 892 624 zł-12,7%
TVP1856 362 143 zł23,3%
TVP2576 020 416 zł25,6%
VIVA Polska162 141 350 zł162,1%
AXN150 044 246 zł12,6%
TV4143 876 204 zł9,1%
TVN 24109 580 837 zł3,5%
TVPuls106 933 250 zł-18,0%
MTV Polska90 844 740 zł30,1%
TVN Siedem76 672 063 zł-2,1%
Discovery62 964 885 zł3,1%
TVP INFO60 699 218 zł12,5%
TVN Style52 054 560 zł74,5%
Jetix46 391 270 zł-10,7%
4fun TV45 005 143 zł-30,7%
Hallmark42 236 880 zł11,7%
Tele 539 744 056 zł-2,3%
National Geographic Channel37 914 010 zł1,8%
VH1 Polska36 074 110 zł8,7%



I poł. 2008*
Polsat1 336 242 853 zł
TVN1 280 862 292 zł
TVP1694 688 546 zł
TVP2458 759 933 zł
AXN133 200 749 zł
TV4131 888 068 zł
TVPuls130 408 357 zł
TVN 24105 917 993 zł
Polsat Sport105 870 345 zł
TVN Siedem78 290 026 zł
MTV Polska69 811 590 zł
4fun TV64 951 592 zł
VIVA Polska61 873 695 zł
Discovery61 082 945 zł
TVP INFO53 959 299 zł
Jetix51 961 436 zł
Cartoon Network49 683 860 zł
Polsat Cafe**45 306 289 zł
Tele 540 699 223 zł
Hallmark37 805 052 zł





Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w I półroczu 2009 r. firmyUnilever Polska, PTK Centertel orazPolkomtel.

I poł. 2009*
UNILEVER POLSKA272 324 890 zł
PTK CENTERTEL172 976 791 zł
POLKOMTEL159 764 462 zł
NESTLE POLSKA155 885 955 zł
L'OREAL POLSKA137 785 909 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA133 850 937 zł
DANONE122 192 843 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS118 842 276 zł
USPHARMACIA101 568 977 zł
RECKITT BENCKISER89 174 697 zł
HENKEL75 279 854 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES73 590 641 zł
P472 929 079 zł
MARS POLSKA72 452 470 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA60 226 952 zł
NIVEA POLSKA59 012 813 zł
TYMBARK56 864 573 zł
FERRERO POLSKA55 097 175 zł
BRAK ADV50 160 457 zł
KRAFT FOODS48 523 098 zł



I poł. 2008*
UNILEVER POLSKA256 482 609 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS190 363 955 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA130 616 547 zł
POLKOMTEL127 000 229 zł
L'OREAL POLSKA120 039 714 zł
NESTLE POLSKA118 933 490 zł
DANONE109 860 137 zł
RECKITT BENCKISER105 774 491 zł
PTK CENTERTEL96 884 738 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES78 107 766 zł
USPHARMACIA73 305 286 zł
MARS POLSKA67 187 500 zł
HENKEL66 506 368 zł
NIVEA POLSKA60 961 333 zł
TVPROMOTION GROUP56 839 369 zł
GRUPA ŻYWIEC56 620 427 zł
P454 102 163 zł
COLGATE - PALMOLIVE54 055 228 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA51 443 306 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA50 947 482 zł

Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nieuwzględniają udzielanych rabatów.



* dane do 28.06, w 2009 roku stacja "Polsat Cafe" nie jest jużmonitorowana

Dołącz do dyskusji: Spadły wpływy reklamowe Polsatu, na papierze większy zarobek TVP iTVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl