SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spodek na wieży zegarowej Zamku Królewskiego reklamą Galerii Porcelany

Niedawno do sieci trafiły filmy ukazujące wielki spodek od filiżanki, który pojawił się na Wieży Zegarowej Zamku Królewskiego w Warszawie. To reklama nowo otwartej Galerii Porcelany. 

Czy faktycznie zegar Zamku Królewskiego zmienił swój wygląd? Można było tak pomyśleć. Zamek Królewski w Warszawie zastosował rozwiązanie FOOH (FOOH, czyli Fake Out of Home) w działaniach promocyjnych, aby poinformować o swojej nowo otwartej Galerii Porcelany.

W akcji Zamku nie chodziło o ingerencję w strukturę budynku, ale o stworzenie nagrania realistycznego tak, by niemal niemożliwym było rozróżnienie fikcji od rzeczywistości. W ramach promocji Galerii Porcelany powstało wideo, w którym na wieży w miejscu zegara pojawił się porcelanowy spodek ze złotymi łyżeczkami, które odmierzały godzinę. Akcja, opisana w lokalnych informacyjnych mediach wypromowała nową wystawę, a jednocześnie samo muzeum jako pioniera wśród instytucji kultury, wykorzystującego w celach reklamowych zdobywającą coraz większą popularność nową formę komunikacji marketingowej – FOOH. 

Oszałamiające kampanie

FOOH wykorzystując zaawansowane technologie cyfrowe, w tym grafikę komputerową CGI (Computer-Generated Imagery), pozwala markom na kreowanie wizualnie oszałamiających kampanii, przekraczających bariery realizmu. Odbiorca wchodzący w interakcję z tego rodzaju treścią w pierwszym zetknięciu nie jest w stanie stwierdzić, czy ma do czynienia z rzeczywistością czy komputerową fikcją.

Choć trend ten nadal wykorzystywany jest przez marki w celach czysto komercyjnych, nie oznacza to, że nie wykracza on poza biznes. Najbardziej jaskrawym przykładem tego rodzaju kampanii jest FOOH z Big Benem w roli głównej. Filmiki z nienaturalnie „wygiętą” wieżą zegarową szybko stały się viralem i lotem błyskawicy obiegły media społecznościowe.

Przy akcji promującej Galerię Porcelany Zamek Królewski współpracował ze studiem Platige Image. Kampania Zamku była bezprecedensowym w świecie kultury i sztuki zastosowaniem nowatorskiego rozwiązania, które jest najnowszym trendem w światowej reklamie i umożliwia kreowanie  treści o nieograniczonym potencjale wizualnym i interaktywnym. 

Kampania zaskoczyła zasięgiem

- Kampania zaskoczyła nie tylko zasięgiem, ale także kreatywnością i skutecznością wykorzystania nowoczesnych narzędzi marketingowych. Inicjatywa rozpoczęła się od pomysłu symbolicznego "powieszenia spodka na Wieży Zegarowej", który okazał się trafnym impulsem do wygenerowania ogromnej uwagi i zaangażowania społeczności online – mówi Daniel Mituła z Zamku Królewskiego.

Społeczność ta, animowana nie tylko przez pracowników Zamku, ale specjalnie zaangażowanych do akcji influencerów, przyczyniła się do uwiarygodnienia kampanii. - Podstawą sukcesu było zaangażowanie znanych kont w social media oraz wykorzystanie efektu pajęczyny w szerzeniu treści. Dzięki temu, materiał szybko dotarł do znanych osobowości, takich jak Karolina Korwin-Piotrowska, Marzena Rogalska, Julia Kamińska czy Nikodem Rozbicki, którzy dalej rozpowszechniali go w swoich sieciach, przyczyniając się do osiągnięcia imponujących rezultatów zasięgowych – dodaje Daniel Mituła.

- Reklama FOOH pozwoliła nam przekroczyć tradycyjne granice promocji i dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców w sposób zaskakujący i angażujący, niż byłoby to możliwe przy wykorzystaniu tradycyjnych elementów reklamy outdoorowej – komentuje Magdalena Romańska, zastępca dyrektora ds. marketingu w Zamku Królewskim  w Warszawie.

Największe liczby wygenerował TikTok, przynosząc ponad 1,7 miliona odbiorców. Facebook oraz Instagram także odnotowały znaczący zasięg, wynoszący odpowiednio ponad 300 tysięcy i 500 tysięcy.

Dołącz do dyskusji: Spodek na wieży zegarowej Zamku Królewskiego reklamą Galerii Porcelany

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl