Spot przy „X-Factor” i „You Can Dance” za 72 tys. zł
W marcowym cenniku reklamowym TVN spoty są średnio o 8 proc. droższe niż rok temu. Najwięcej – ponad 72 tys. zł – trzeba zapłacić za reklamę przy „X-Factor” i „You Can Dance”.
Program „X-Factor” to zdecydowanie najdroższa dla reklamodawców nowość w wiosennej ramówce TVN (szczegółowe informacje na jej temat). Za spot przy show nadawanym w niedzielę po 20:00 trzeba zapłacić od 58,6 do 72,1 tys. zł (wszystkie podane stawki to ceny netto reklam 30-sekundowych). W marcu ub. roku stacja pokazywała w tym paśmie „Taniec z gwiazdami”, przy którym spoty kosztowały od 50,6 do 62,8 tys. zł. Obecnie zaraz po „X-Factor” TVN będzie emitować „Przepis na życie”. Ceny reklam przy tym serialu wynoszą od 45,6 do 48,8 tys. zł.
Równie drogi dla marketerów jak „X-Factor” jest drugi duży show z wiosennej ramówki TVN – „You Can Dance”. Ceny reklam przy tym programie wynoszą od 49,9 do 72,7 tys. zł, podczas gdy rok temu wahały się od 40,7 do 59,3 tys. zł.
W marcowym cenniku TVN reklama przy „Faktach” – niezależnie od dnia emisji – kosztuje 67,9 tys. zł. Rok temu za taki spot trzeba było zapłacić 58,1 tys. zł (przy emisji w dni powszednie), 51,3 tys. zł (emisja w sobotę) lub 62,3 tys. zł (emisja w niedzielę). Jednolite stawki w nowej ofercie obowiązują też w blokach przed serwisem sportowym i prognozą pogody, wynosząc – odpowiednio – 51,5 i 45 tys. zł.
Jeśli chodzi o inne programy z wieczornego prime-time’u TVN, to za reklamę przy serialu „Na Wspólnej” trzeba zapłacić maksymalnie 60,7 tys. zł, czyli 4,7 tys. zł więcej niż w marcu ub.r. Z kolei najwyższe ceny spotów przy filmach z piątkowego cyklu „Superkino” wynoszą 50,9 do 51,8, podczas gdy rok temu za reklamę w tym paśmie trzeba było zapłacić nawet 55,5 tys. zł.
Najdroższy spot przy „Kubie Wojewódzkim” kosztuje obecnie 40,8 tys. zł, czyli o 2,2 tys. zł więcej niż rok temu. Natomiast za reklamę przy „Szymon Majewski Show” trzeba zapłacić nawet 47,1 tys. zł, czyli 4,5 tys. zł więcej niż w marcu ub.r.
Ogółem w marcowej ofercie TVN średnia cena 30-sekundowej reklamy wynosi 20,4 tys. zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok temu. Koszt GPR w grupie 16-49 to obecnie 6,51 tys. zł – dokładnie o 310 zł więcej niż w marcu ub.r.
Sprzedaż oferty na marzec Biuro Reklamy TVN rozpoczęło w środę – dwa dni po tym, jak swoją sprzedaż rozpoczęło Biuro Reklamy Telewizji Polskiej (więcej o cenniku TVP).
Dołącz do dyskusji: Spot przy „X-Factor” i „You Can Dance” za 72 tys. zł