Spotify wprowadza Radar, program wspierający młodych artystów z Polski
Spotify uruchomiło Radar Polska, lokalną edycję globalnego programu, którego celem jest wspieranie młodych artystów z Polski. W ciągu najbliższych miesięcy Spotify będzie promować obiecujących twórców, którzy znajdą się „na radarze” platformy, a wśród nich m.in. Zalia, KIWI, Julia Pośnik czy Szczyl.
Jak wyjaśnia serwis od samego początku istnienia firmy jej główną misją jest uwolnienie potencjału kreatywnego, poprzez umożliwienie artystom utrzymania się ze swojej twórczości, a miliardom fanów inspirowania się nią.
To zaangażowanie ma reprezentować globalny program Radar, który ma na celu wsparcie twórców różnorodnych brzmień muzycznych, którzy są na początku swojej artystycznej drogi.
Program działa aktualnie na 28 rynkach, gdzie platforma pomaga ponad 300 młodym artystom zyskać rozgłos oraz dotrzeć do szerszej publiczności.
Radar w Polsce
Spotify poinformowało, że program Radar startuje również w Polsce, z pierwszą szóstką artystów wyselekcjonowanych przez lokalną redakcję muzyczną Spotify.
Czytaj także: Spotify premium za darmo - nowa promocja serwisu
Pierwszymi wykonawcami, którzy wezmą udział w programie są:
- Julia Pośnik - młoda artystka, która rozpoczęła swoją przygodę od piosenek „Zakochałam się w nieznajomym” oraz “Wakacje w Warszawie.” Oba utwory zyskały popularność dzięki obecności Julki w mediach społecznościowych.
- Szczyl, czyli Tymoteusz Rożynek, to młody raper z Gdyni. Rozpoznawalność przyniósł mu utwór „Druga dekada”, który zapewnił mu udział w akcji SBM Starter. Wypuszczane podczas niej debiutanckie single „Banda” i „Toast Toast” świetnie przyjęły się wśród słuchaczy, osiągając milionowe wyświetlenia.
- Zalia, czyli Julia Zarzecka to dwudziestoletnia polska wokalistka, zafascynowana muzyką Soul/RnB. Pomysły i inspiracje do pisania czerpie z własnych doświadczeń i uroków z życia w dużym mieście jakim jest Warszawa.
- P.Tropez, prywatnie Petro, samodzielnie tworzy muzykę z pogranicza rapu i alternatywy. W sierpniu 2020 r. wydał niezależnie swój pierwszy utwór „Słoneczniki”. Aktualnie pracuje nad kolejnymi utworami, które podobnie jak te wydane dotychczas, mają nieść za sobą charakterystyczne lofi brzmienie.
- Dziwna Wiosna to rockowe trio, które tworzą Dawid Karpiuk, Łukasz Moskal i Wojtek Traczyk. Ich debiutancki singiel „Niepewność” szybko zyskał popularność, a fani niecierpliwie wyczekują ich pierwszej płyty, która ma się ukazać jeszcze w czerwcu.
- KIWI, czyli Wiktoria Nazarian jest utalentowaną wokalistką i autorką tekstów. Pół polka, pół ormianka pochodząca z Krakowa zachwyca delikatnym wokalem oraz elektronicznym brzmieniem. Na swoim koncie ma już świetnie przyjętą EPkę pt. „Nocą”.
Zgodnie z zapowiedzią w ramach programu Radar Polska Spotify będzie wspierać młodych, utalentowanych twórców w budowaniu kariery na platformie oraz promować ich utwory w lokalnej kampanii marketingowej zachęcając użytkowników do poszerzania horyzontów muzycznych i odkrywania nowych brzmień.
Co więcej, aby zaoferować użytkownikom unikalne i niepowtarzalne doświadczenia, jednocześnie pomagając kolejnym artystom dotrzeć do nowych słuchaczy, w ramach dedykowanej zakładki Radar na Spotify pojawi się lokalna, aktualizowana na bieżąco playlista promująca najnowsze utwory młodych, polskich artystów, umożliwiając fanom z całego świata odkrywać ich muzykę.
- Artyści, których wybraliśmy do programu Radar znajdują się obecnie na kluczowym etapie swojej kariery tuż przed wydaniem w swoich przełomowych singli oraz debiutanckich płyt – zaznacza w komunikacie Mateusz Smółka, Music Team Lead Eastern Europe w Spotify. - Stąd jest to idealny moment by pomóc im zaprezentować się jak najszerszej publiczności. Jestem pewny że także dla użytkowników platformy Spotify, playlista RADAR Polska będzie idealnym miejscem, aby odkryć świeżą i dobrą muzykę.
Czytaj także: Audiobooki Storytel na Spotify jeszcze w tym roku
Rośnie liczba użytkowników Spotify
Liczba użytkowników Spotify na całym świecie wzrosła w 2020 roku, w porównaniu z rokiem poprzednim. Z serwisu korzysta już 345 mln osób miesięcznie.- to o 27 proc. więcej w porównaniu z 2019r. Abonenci korzystający z bezpłatnej wersji serwisu (gdzie emitowane są reklamy) wynosi 199 mln, czyli o 30 proc. więcej niż w rok wcześniej. Liczba abonentów premium wzrosła o 24 proc. rocznie do 155 mln.
W całym 2020 roku Spotify zyskało 74 mln nowych aktywnych użytkowników miesięcznie i 30 mln abonentów premium - co daje średnio 2,5 mln nowych użytkowników miesięcznie.
Dołącz do dyskusji: Spotify wprowadza Radar, program wspierający młodych artystów z Polski