Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najwięcej?
W I półroczu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje
"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska.
Sprzedaż gazety w I półroczu 2009r. wyniosła 474 628 egz., czyli o
7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z
najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych
przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety
Wyborczej" (Agora) wyniosła 354 067 egz. Jest to wynik o
14 proc. słabszy niż w I półroczu 2008 roku.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express"
(Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 196 916
egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita"
(Presspublika), która zanotowała spadek o 14 proc. W I półroczu br.
tytuł sprzedawał się w ilości 121 794 egz
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer
Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 599 egz. (spadek o
38 proc.).
Tytuł |
Styczeń-czerwiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2009 |
2008 |
||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem* |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Fakt | 651 400 | 474 628 | 687 555 | 508 789 |
Gazeta Wyborcza | 513 305 | 354 067 | 578 870 | 411 622 |
Super Express | 321 001 | 196 916 | 347 753 | 207 129 |
Rzeczpospolita | 194 020 | 121 794 | 223 103 | 140 429 |
Dziennik | 206 458 | 83 599 | 259 146 | 133 775 |
Gazeta Prawna | 112 206 | 79 058 | 116 179 | 80 609 |
Przegląd Sportowy | 106 200 | 56 758 | 117 767 | 64 837 |
Puls Biznesu | 22 319 | 15 635 | 28 317 | 18 853 |
Parkiet | 19 516 | 8 531 | 26 677 | 11 042 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najwięcej?