SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najwięcej?

W I półroczu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Gazeta Prawna' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w I półroczu 2009r. wyniosła 474 628 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 354 067 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w I półroczu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5 proc. do 196 916 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 14 proc. W I półroczu br. tytuł sprzedawał się w ilości 121 794 egz

Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 83 599 egz. (spadek o 38 proc.).

Tytuł

Styczeń-czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2009

2008

ZKDP

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem*

Średni nakład jednorazowy

Sprzedaż ogółem

Fakt 651 400 474 628 687 555 508 789
Gazeta Wyborcza 513 305 354 067 578 870 411 622
Super Express 321 001 196 916 347 753 207 129
Rzeczpospolita 194 020 121 794 223 103 140 429
Dziennik 206 458 83 599 259 146 133 775
Gazeta Prawna 112 206 79 058 116 179 80 609
Przegląd Sportowy 106 200 56 758 117 767 64 837
Puls Biznesu 22 319 15 635 28 317 18 853
Parkiet 19 516 8 531 26 677 11 042



*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż gazet ogólnopolskich w I półroczu 2009 r. - który tytuł stracił najwięcej?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl