„Kobieta i Życie” najchętniej kupowana. „Dobre Rady” zyskały najwięcej
W sierpniu br. pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych zajęła „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Cała Ty”. Sprzedaż zwiększyły dwa tytuły: „Dobre Rady” i „Poradnik Domowy” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2018 roku wyniosła 294 838 egz. Względem sierpnia 2017 roku zmniejszyła się ona o 6,25 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Wynik tego tytułu uplasował się na poziomie 206 402 egz., po spadku o 21,34 proc.
Podium uzupełniają „Dobre Rady” (Grupa Burda), których wynik sprzedażowy zwiększył się o 8,55 proc. do 204 765 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost wśród miesięczników poradnikowych.
Szóste miejsce (po awansie z siódmej pozycji) uplasowała się „Cała Ty” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika poszła w dół o 26,52 proc. do 101 668 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Względem poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem też pochwalić się mogły „Dobre Rady” - było to 12,61 proc.
Największy spadek, wynoszący 7,04 proc., odnotował tutaj „Świat Kobiety”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” najchętniej kupowana. „Dobre Rady” zyskały najwięcej