Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem
W ub.r. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie awansował „Działkowiec”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Mam Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w 2015 roku wyniosła 100 909 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 4,36 proc. Magazyn ten na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 167 egz., po spadku o 16,10 proc.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Mam Ogród” (Phoenix Press), który rok wcześniej był liderem. Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 31,83 proc. do 78 719 egz.
Oczko niżej uplasował się „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik zmalał o 18,24 proc. do 47 491 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedawały się w średniej liczbie 385 513 egz., o 16,72 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 462 919 egz.).
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Działkowiec | 168 342 | 100 909 | 100 909 | 173 231 | 105 507 | 105 507 |
Przepis na Ogród | 134 733 | 79 167 | 79 167 | 151 262 | 94 360 | 94 356 |
Mam Ogród | 138 331 | 78 719 | 78 719 | 201 259 | 115 469 | 115 469 |
Mój Piękny Ogród | 83 545 | 47 491 | 47 491 | 89 250 | 58 090 | 58 086 |
Mój Ogródek | 102 608 | 42 760 | 42 760 | 131 430 | 48 955 | 48 955 |
Magnolia | 69 625 | 33 603 | 33 601 | 69 093 | 37 344 | 37 344 |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 947 | 2 866 | 8 000 | 3 308 | 3 202 |
W grudniu 2015 roku liderem również był „Działkowiec”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 2,98 proc. do 90 513 egz.
Drugie miejsce zajął „Mam Ogród” (62 215 egz.; spadek o 23,21 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazł się jeszcze „Przepis na Ogród” (60 860 egz.; spadek o 5,55 proc. - największy w zestawieniu).
Z kolei największy wzrost odnotował tutaj „Mój Ogródek” (Działkowiec) - było to 8,41 proc. do 31 656 egz. Magazyn ten awansował z piątej na czwartą lokatę.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Działkowiec | 159 700 | 90 513 | 90 513 | 171 400 | 87 894 | 87 894 |
Mam Ogród | 112 000 | 62 215 | 62 215 | 146 550 | 81 023 | 81 023 |
Przepis na Ogród | 96 000 | 60 860 | 60 860 | 113 000 | 64 438 | 64 438 |
Mój Ogródek | 82 600 | 31 656 | 31 656 | 114 900 | 29 199 | 29 199 |
Mój Piękny Ogród | 54 000 | 29 661 | 29 661 | 57 000 | 34 808 | 34 808 |
Magnolia | 65 000 | 23 525 | 23 523 | 54 000 | 26 199 | 26 199 |
Hasło Ogrodnicze | 8 000 | 2 959 | 2 894 | 8 000 | 3 225 | 3 136 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem