Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem
W ub.r. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie awansował „Działkowiec”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Mam Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w 2015 roku wyniosła 100 909 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 4,36 proc. Magazyn ten na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 167 egz., po spadku o 16,10 proc.
Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Mam Ogród” (Phoenix Press), który rok wcześniej był liderem. Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 31,83 proc. do 78 719 egz.
Oczko niżej uplasował się „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik zmalał o 18,24 proc. do 47 491 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedawały się w średniej liczbie 385 513 egz., o 16,72 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 462 919 egz.).
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Działkowiec |
168 342 |
100 909 |
100 909 |
173 231 |
105 507 |
105 507 |
Przepis na Ogród |
134 733 |
79 167 |
79 167 |
151 262 |
94 360 |
94 356 |
Mam Ogród |
138 331 |
78 719 |
78 719 |
201 259 |
115 469 |
115 469 |
Mój Piękny Ogród |
83 545 |
47 491 |
47 491 |
89 250 |
58 090 |
58 086 |
Mój Ogródek |
102 608 |
42 760 |
42 760 |
131 430 |
48 955 |
48 955 |
Magnolia |
69 625 |
33 603 |
33 601 |
69 093 |
37 344 |
37 344 |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 947 |
2 866 |
8 000 |
3 308 |
3 202 |
W grudniu 2015 roku liderem również był „Działkowiec”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 2,98 proc. do 90 513 egz.
Drugie miejsce zajął „Mam Ogród” (62 215 egz.; spadek o 23,21 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazł się jeszcze „Przepis na Ogród” (60 860 egz.; spadek o 5,55 proc. - największy w zestawieniu).
Z kolei największy wzrost odnotował tutaj „Mój Ogródek” (Działkowiec) - było to 8,41 proc. do 31 656 egz. Magazyn ten awansował z piątej na czwartą lokatę.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Działkowiec |
159 700 |
90 513 |
90 513 |
171 400 |
87 894 |
87 894 |
Mam Ogród |
112 000 |
62 215 |
62 215 |
146 550 |
81 023 |
81 023 |
Przepis na Ogród |
96 000 |
60 860 |
60 860 |
113 000 |
64 438 |
64 438 |
Mój Ogródek |
82 600 |
31 656 |
31 656 |
114 900 |
29 199 |
29 199 |
Mój Piękny Ogród |
54 000 |
29 661 |
29 661 |
57 000 |
34 808 |
34 808 |
Magnolia |
65 000 |
23 525 |
23 523 |
54 000 |
26 199 |
26 199 |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 959 |
2 894 |
8 000 |
3 225 |
3 136 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem