SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem

W ub.r. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie awansował „Działkowiec”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił magazyn „Mam Ogród”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w 2015 roku wyniosła 100 909 egz. W porównaniu do 2014 roku zmniejszyła się ona o 4,36 proc. Magazyn ten na pozycję lidera awansował z drugiej lokaty.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 79 167 egz., po spadku o 16,10 proc.

Ostatnia pozycja na podium należała do miesięcznika „Mam Ogród” (Phoenix Press), który rok wcześniej był liderem. Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 31,83 proc. do 78 719 egz.

Oczko niżej uplasował się „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik zmalał o 18,24 proc. do 47 491 egz.

Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w 2015 roku sprzedawały się w średniej liczbie 385 513 egz., o 16,72 proc. mniejszej niż w 2014 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 462 919 egz.).

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Działkowiec

168 342

100 909

100 909

173 231

105 507

105 507

Przepis na Ogród

134 733

79 167

79 167

151 262

94 360

94 356

Mam Ogród

138 331

78 719

78 719

201 259

115 469

115 469

Mój Piękny Ogród

83 545

47 491

47 491

89 250

58 090

58 086

Mój Ogródek

102 608

42 760

42 760

131 430

48 955

48 955

Magnolia

69 625

33 603

33 601

69 093

37 344

37 344

Hasło Ogrodnicze

8 000

2 947

2 866

8 000

3 308

3 202

W grudniu 2015 roku liderem również był „Działkowiec”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 2,98 proc. do 90 513 egz.

Drugie miejsce zajął „Mam Ogród” (62 215 egz.; spadek o 23,21 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazł się jeszcze „Przepis na Ogród” (60 860 egz.; spadek o 5,55 proc. - największy w zestawieniu).

Z kolei największy wzrost odnotował tutaj „Mój Ogródek” (Działkowiec) - było to 8,41 proc. do 31 656 egz. Magazyn ten awansował z piątej na czwartą lokatę.
 

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2015

2014

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Działkowiec

159 700

90 513

90 513

171 400

87 894

87 894

Mam Ogród

112 000

62 215

62 215

146 550

81 023

81 023

Przepis na Ogród

96 000

60 860

60 860

113 000

64 438

64 438

Mój Ogródek

82 600

31 656

31 656

114 900

29 199

29 199

Mój Piękny Ogród

54 000

29 661

29 661

57 000

34 808

34 808

Magnolia

65 000

23 525

23 523

54 000

26 199

26 199

Hasło Ogrodnicze

8 000

2 959

2 894

8 000

3 225

3 136

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż miesięczników o ogrodnictwie w 2015 roku zmalała o 17 proc. „Działkowiec” liderem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mart
Zupełnie mnie nie dziwi ten wynik, Działkowiec jest najlepszy - najbardziej praktyczny, z artykułami dostosowanymi do polskich realiów ogrodowych. Jedyna uwaga dotyczy okładek - w zeszłym roku trudno było odróżnić od siebie kolejne numery. Różowe kwiat w dużym zbliżeniu praktycznie co miesiąc :)
odpowiedź