„Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I-III kwartale
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem sprzedaży ogółem w segmencie miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Z kolei wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wyniosła 76 147 egz. W porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2017 roku była ona niższa o 19,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 10,94 proc. do 43 505 egz.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 17 106 egz., po wzroście o 13,81 proc. - jedynym wśród miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Na drugie miejsce spadło „W Sieci Historii” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w badanym okresie wyniosła 13 072 egz. (obniżyła się ona o 27,64 proc. - największym w zestawieniu wszystkich pism).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), którego wynik sprzedażowy w pierwszych trzech kwartałach br. wyniósł 10 786 egz., po spadku o 20,26 proc.
We wrześniu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera popularnonaukowego miesięcznika, czyli „Świata Wiedzy”, wyniosła 71 395 egz., po spadku względem września 2017 roku o 15,94 proc. Z kolei wynik „Focus” wyniósł 49 264 egz., po wzroście o 2,35 proc. - jedynym w obu segmentach
Wśród tytułów historycznych na pozycję lidera awansował magazyn „Uważam Rze Historia” z 10 983 sprzedanych egz. Tytuł ten zanotował jednak stratę wynoszącą 12,19 proc.
Na drugą lokatę spadł miesięcznik „Uważam Rze Historia” (10 670 egz.; spadek o 46,82 proc. - największy wśród wszystkich pism).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” i „Newsweek Historia” liderami w I-III kwartale