SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska”, „Sieci” i „Do Rzeczy” z rekordowymi spadkami. „Gość Niedzielny” liderem sprzedaży

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostem pochwalić się mogły „Tygodnik Powszechny” i „Przegląd”, a na czele spadków znalazły się „Gazeta Polska”, „Sieci” i „Do Rzeczy” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2018 roku wyniosła 118 111 egz. Było to o 0,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 3,37 proc. do 96 347 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 82 416 egz., po spadku o 7,45 proc.

„Gazeta Polska”, „Sieci”  i „Do Rzeczy” z rekordowymi spadkami

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 40 178 egz., po spadku o 24,85 proc. Tygodnik ten do końca lipca ub.r. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 19,08 proc. do 32 556 egz.

Z siódmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 26 421 egz.

Największy w zestawieniu spadek zanotowała wyprzedzona przez powyższy tytuł „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 25,53 proc. do 25 115 egz.

W październiku br. w porównaniu do września br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Gość Niedzielny”, którego wynik zwiększył się o 9,88 proc.

Największy spadek, wynoszący 5,27 proc., też zanotowała tutaj „Gazeta Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska”, „Sieci” i „Do Rzeczy” z rekordowymi spadkami. „Gość Niedzielny” liderem sprzedaży

24 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
John
Szkoda papieru ale takie czasy, jednym spada szybciej innym wolniej, ale ciągle w dół...
odpowiedź
User
Karol
To muszą być fałszywe dane. Nie wierzę, że w kraju ludzi wielbiących PiS takie media jak Gazeta Polska czy Sieci zaliczają spadki i mają mniejszą sprzedaż niż 6-cyfrowa.
odpowiedź
User
Olo
W TVP czytelnicy mają to samo to po co kupować tygodniki
odpowiedź