„Wprost” i „Newsweek” najbardziej w dół, „Tygodnik Powszechny” i „Polityka” ze wzrostem sprzedaży
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. był „Gość Niedzielny”. Prawie wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazł się „Wprost”. Zyskały tylko „Tygodnik Powszechny” i „Polityka” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2019 roku wyniosła 106 006 egz. Było to o 0,28 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Wiceliderem jest „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zwiększył się o 0,88 proc. do 97 189 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu br. wyniosła 73 731 egz., po spadku o 16,83 proc.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 39 182 egz., po spadku o 9 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 5,51 proc. do 31 470 egz.
Największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w sierpniu br. osiągnął „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), którego wynik zwiększył się o 5,76 proc. do 27 440 egz. Tytuł ten w zestawieniu był szósty.
Z kolei największy w zestawieniu spadek zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wynik zmniejszył się o 20,45 proc. do 15 286 egz. Dziennik ten spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Od sierpnia naczelnym „Wprost” jest Marcin Dzierżanowski, który zastąpił Jacka Pochłopienia.
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zwiększył się o 9,30 proc.
Największy spadek, wynoszący 4,69 proc., zanotowała tutaj „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Wprost” i „Newsweek” najbardziej w dół, „Tygodnik Powszechny” i „Polityka” ze wzrostem sprzedaży
Gdyby zachowana została dynamika zmian:
- rok/rok to dwa miesiące
- miesiąc/miesiąc to mniej niż 3 lata; po dwóch latach różnica ok. 550 egzemplarzy.
Pozdrawiam
Dx2