Starcom zajmie się obsługą mediową Orlenu
Agencja Starcom - należąca do Publicis Media - wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową spółek należących do Polskiego Koncernu Naftowego Orlen. Wcześniej zajmowała się tym MullenLowe MediaHub.
Starcom będzie świadczył usługi mediowe, usługi konsultingu i doradztwa strategicznego poprzez wykorzystanie mediów w komunikacji marketingowej. Działania firmy będą polegały w szczególności na tworzeniu i realizacji strategii mediowych dla marek PKN Orlen oraz innych produktów i projektów, a także na planowaniu kampanii mediowych. Będzie także odpowiedzialny za zakup mediów na potrzeby Orlenu - od rezerwacji czasu czy przestrzeni mediowej, po raportowanie, analizę i rozliczenie kampanii.
Starcom wygrał przetarg rozpoczęty na początku br. przetarg, którego celem było zweryfikowanie aktualnych warunków rynkowych usług mediowych oraz wybór najlepszego dostawcy zapewniającego obszarom biznesowym PKN Orlen i spółek GK wsparcie w realizacji strategii marketingowej.
Firma na żadnym etapie nie podawała liczby i nazw uczestniczących w nim agencji. Z naszych informacji wynikało, że było ich 5: Starcom, Value Media (Group One), Wavemaker (GroupM), Havas Media i MullenLowe MediaHub. Ta ostatnia agencja broniła budżetu klienta, bo pracowała dla Orlenu od ponad 9 lat. Jednak jeszcze przed finałowym etapem obecnego przetargu spółki MullenLowe odpadł z rywalizacji.
#NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/panstwowe-spolki-najwiecej-na-reklamy-wydaja-w-sieci-prawdy-wprost-i-do-rzeczy-wydatki-w-gazecie-polskiej-zwiekszyly-o-ponad-120-proc ##
Obecna wygrana Starcomu oznacza powrót tej agencji do kooperacji z Orlenem po kilkunastoletniej przerwie - agencja planowała i kupowała media do jego kampanii w latach 2006-2007.
Przypomnijmy, że paliwowa spółka ma od niedawna nowego dyrektora marketingu - został nim Jarosław Skorupa, wcześniej członek zarządu Telewizji Republika.
Dołącz do dyskusji: Starcom zajmie się obsługą mediową Orlenu