Strony główne: WP.pl z większą przewagą nad Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła Interię
Wśród czołowych portali najpopularniejszą stronę główną ma WP.pl ze sporą przewagą nad Onetem. Strona główna Gazeta.pl pod względem liczby użytkowników wyprzedziła konkurentkę z Interii, a zdecydowanie najwięcej czasu spędzono na stronie głównej TVN24.pl.
Stronę główną WP.pl we wrześniu br. odwiedziło 11,89 mln internautów. Wykonali tam 522,98 mln odsłon, a każdy spędził średnio 56 minut i 56 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna witryna Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotowała wyraźnie niższe statystyki: 11,31 mln użytkowników, 427,1 mln odsłon oraz 50 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z kolei strona główna Gazeta.pl (Agora) z 4,77 mln odwiedzających wyprzedziła pod tym względem konkurentkę z Interii (4,52 mln). Przy czym ta druga witryna zanotowała dużo więcej odsłon (205,13 mln, wobec 102,53 mln na Gazeta.pl) oraz dłuższy średni czas korzystania (60 minut i 2 sekundy, podczas gdy u konkurentki było to 34 minuty i 7 sekund).
Na stronie głównej o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) 2,07 mln internautów wygenerowało 23,28 mln odsłon oraz spędziło średnio po godzinę, 21 minut i 2 sekundy. Natomiast analogiczna witryna TVN24.pl przy 1,3 mln użytkowników zanotowała 40,37 mln odsłon oraz 3 godziny, 18 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania.
SE.pl (Grupa ZPR Media) na stronie głównej miał 800,5 tys. odwiedzających, 6,52 mln odsłon oraz 6 minut i 2 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę, a Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 387,2 tys. użytkowników, 22,15 mln odsłon oraz 47 minut i 17 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W przypadku kilku innych czołowych portali, m.in. RadioZET.pl, Wyborcza.pl, naTemat.pl i RMF24.pl, w badaniu Gemius/PBI nie są wyodrębnione strony główne.
W skali miesiąca strona główna WP.pl zyskała 631,9 tys. użytkowników (to 5,6 proc. w górę), a konkurentka z Onetu - 366,1 tys. (3,3 proc.). Przy czym obie witryny zanotowały spadki pozostałych wyników: WP.pl o 44,31 mln odsłon oraz 15 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 7,8 i 21,6 proc. w dół), a Onet - o 13,81 mln odsłon oraz 10 minut i 5 sekund średniego czasu (3,1 i 16,5 proc.).
Strona główna Gazeta.pl dzięki wzrostowi liczby użytkowników o 58 tys. (1,2 proc.) wyprzedziła analogiczną witrynę Interii, która straciła 197,2 tys. odwiedzających (4,2 proc. w dół). Pierwsza witryna zanotowała też spadek o 5,71 mln odsłon (5,3 proc.) oraz 6 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu korzystania (16,4 proc.), natomiast druga - o 8,71 mln odsłon (4,1 proc.) oraz 8 minut i 30 sekund średniego czasu (12,4 proc.).
Natomiast strona główna o2.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 192,5 tys. (10,2 proc.) straciła 863,1 tys. odsłon (3,6 proc.) oraz 13 minut i 31 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (14,3 proc.).
Pozostałe witryny z zestawienia zanotowały spadki wszystkich wskaźników odwiedzalności. Na TVN24.pl strona główna straciła 239,5 tys. użytkowników, 5,62 mln odsłon oraz 3 minuty i 3 sekundy średniego czasu korzystania (to odpowiednio 15,5, 12,2 i 1,5 proc. w dół), na SE.pl - 159,2 tys. użytkowników, 1,68 mln odsłon i 35 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (16,6, 20,5 i 8,8 proc. w dół), natomiast na Fakt.pl - 133,5 tys. użytkowników, 5,73 mln odsłon oraz minutę i 41 sekund średniego czasu korzystania (25,6, 20,5 i 3,4 proc. w dół).
Serwisy Interii, TVN i TVP w górę - Onet i WP.pl przed Allegro
Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 26,57 mln realnych użytkowników (czyli 94,23 proc. wszystkich polskich internautów), wykonując tam 6,23 mld odsłon. Miesiąc wcześniej zanotowały 25,66 mln użytkowników, 91,56 proc. zasięgu i 6,01 mld odsłon. Facebook w skali miesiąca zanotował wzrost liczby użytkowników z 20,72 do 21,16 mln oraz liczby odsłon z 2,35 do 2,57 mld. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 20,6 do 20,97 mln, a liczba odsłon zmalała z 2,95 do 2,83 mld. W przypadku Grupy Ringier Axel Springer Polska nastąpił wzrost z 19,8 do 20,46 mln użytkowników i z 2 do 2,02 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Strony główne: WP.pl z większą przewagą nad Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła Interię
Ciesz sie nabiciem kolejnego pustego RU na stronie Głównej gazeta.pl.
Zacieraj ręce ze rynek i klienci to kupują.
*Stad mimo spadków czasu i odsłon wzrosty RU.