Subway na celowniku organizacji prozwierzęcych. Chodzi o chów kurczaków
Fundacja Alberta Schweitzera wystosowała petycję do sieci barów kanapkowych Subway. Domaga się poprawy chowu kurcząt, z których mięso sprzedawane jest w produktach Subwaya. Regulacje w tej sprawie przyjęto już w USA i Kanadzie, ale nie w Europie.
Fundacja Alberta Schweitzera oraz kilkanaście organizacji zrzeszonych w globalnej koalicji Open Wing Alliance, w specjalnej petycji wzywa franczyzową sieć Subway do zmiany polityki i uwzględnienia kwestii etyki hodowli kurcząt, których mięso sprzedaje klientom w kanapkach.
- Podstawą sprzedawanych w Subway’u dań są kurczaki pochodzące z chowu tzw. brojlerów. Kurczęta brojlery są największą grupą zwierząt hodowanych przemysłowo na świecie, a ich życie prawdopodobnie okupione jest największym cierpieniem spośród wszystkich zwierząt hodowlanych. W Polsce zabija się ponad miliard kurcząt co roku, w Unii Europejskiej aż sześć i pół miliarda.Chów brojlerów nazywany jest często tzw. „hodowlą cierpienia” - kurczęta rosną tak szybko, że ich szkielety i narządy wewnętrzne są przeciążone - czytamy na stronie z petycją.
Kampania na rzecz kurcząt hodowlanych
Aktywiści rozpoczęli szeroką kampanię, która ma wywrzeć presję na władzach sieci Subway, by podjęła działania na rzecz poprawy dobrostanu kurcząt. W akcję włączyło się 20 organizacji z 13 krajów. W wyniku nacisków już w 2017 roku udało się przekonać firmy z USA i Kanady do podniesienia warunków życia kurcząt.
- Jednakże w Europie firma ta od ponad dwóch lat unika podjęcia rozmów na temat poprawy dobrostanu kurcząt. Najwyższy czas, by Subway wywiązał się ze składanych swoim klientom obietnic, zaczął działać zgodnie z deklarowaną ideą zrównoważonego rozwoju i wreszcie podniósł etyczne standardy związane z dobrostanem zwierząt - piszą w petycji reprezentanci Fundacji Alberta Schweitzera.
Z pełną treścią petycji można zapoznać się na stronie Fundacji Alberta Schweitzera. Celem organizacji jest doprowadzenie do zakończenia chowu przemysłowego zwierząt oraz popularyzacja wegańskiego stylu życia i diety roślinnej.
Subway: poważnie pochodzimy do kwestii dobrostanu zwierząt
W czwartek po południu do redakcji Wirtualnemedia.pl dotarło oświadczenie marki Subway w sprawie kampanii Fundacji Alberta Schweitzera. Czytamy w nim:
W Subway poważnie pochodzimy do kwestii dobrostanu zwierząt i rozumiemy, że jest to istotna sprawa dla naszych Gości. Przyjęliśmy na siebie zobowiązania wynikające z partnerstwa z organizacją Compassion in World Farming (CIWF), co oznacza m.in. poszukiwanie najlepszych sposobów na poprawę dobrostanu zwierząt w naszym łańcuchu dostaw.
Obecnie wszyscy nasi dostawcy i związani z nimi producenci muszą co najmniej przestrzegać prawodawstwa UE w zakresie dobrostanu zwierząt i stosować zasady powszechnie uznanych pięciu wolności określonych przez Farm Animal Welfare Council (FAWC).
Jednocześnie aktywnie współpracujemy z CIWF przy realizacji studium wykonalności, które ma nam pomóc zrozumieć skutki porozumienia ws. dobrostanu kurcząt brojlerów (European Chicken Commitment), oraz jego wpływ na jakość i cenę mięsa z kurczaka, które oferujemy naszym Gościom. Po opracowaniu wniosków podzielimy się nimi z Państwem i podejmiemy stosowne działania.
Sieć Subway liczy ponad 42 tysiące lokali franczyzowych na świecie. W Polsce pod tym szyldem działa 145 lokali. Firma specjalizuje się w kanapkach, które możemy sobie sami skomponować.
Dołącz do dyskusji: Subway na celowniku organizacji prozwierzęcych. Chodzi o chów kurczaków