„Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych
W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 132 317 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 2,42 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,05 proc. do 57 445 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 470 egz., po wzroście o 20,54 proc. - największym w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.
Na drugie miejsce spadło z kolei „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 562 egz. (obniżyła się ona o 7,38 proc.).
ZKDP |
sierpień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
174 994 |
132 317 |
132 317 |
169 971 |
129 190 |
129 190 |
2,42% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
98 000 |
57 495 |
57 445 |
122 000 |
63 529 |
63 163 |
-9,05% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Newsweek Polska Historia |
39 498 |
24 541 |
24 470 |
43 996 |
20 401 |
20 300 |
20,54% |
W Sieci Historii |
60 390 |
26 592 |
22 562 |
57 978 |
24 390 |
24 360 |
-7,38% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Świat Wiedzy” - było to 31,83 proc. Jedyny spadek, wynoszący 7,91 proc., odnotował magazyn „Focus”.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Świat Wiedzy |
174 994 |
132 317 |
132 317 |
159 970 |
100 368 |
100 368 |
31,83% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
98 000 |
57 495 |
57 445 |
120 970 |
62 648 |
62 379 |
-7,91% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Newsweek Polska Historia |
39 498 |
24 541 |
24 470 |
40 997 |
19 327 |
19 256 |
27,08% |
W Sieci Historii |
60 390 |
26 592 |
22 562 |
60 450 |
25 457 |
21 427 |
5,30% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych